سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت: از ابتدای امسال تا پایان دی ماه، هزار و ۳۰۰ فروند انواع شناور در آبراهه خورموسی تردد کردند.

سجاد سبزی‌وند سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان گفت:  هزار و ۳۰۰ فروند انواع شناور در آبراهه خورموسی تردد کردند که ۴۵ درصد از این شناور‌ها حامل کالای خطرناک بودند.

به گفته او ارائه خدمات ترافیک شناور‌ها (VTS) از مهم‌ترین بخش‌های عملیات دریایی است که نقش مهمی در مدیریت ترافیک دریایی، حفظ ایمنی تأسیسات، تجهیزات بندری و محیط زیست دریایی دارد.

او می‌گوید: ۳۴ هزار و ۳۰۰ ساعت عملیاتی در قالب ۱۱ هزار و ۶۰۰ عملیات بدون سانحه دریایی انجام شد و در جریان ارائه این عملیات‌های دریایی ۵ هزار و ۵۰۰ مورد خدمات ترافیک دریایی به انواع شناور‌ها از جمله فله‌بر، کانتینری و تانکر‌های حامل کالای خطرناک در محدوده زیر نظر و منطقه عملیاتی مجتمع بندری امام خمینی (ره) ارائه شد.

سرپرست معاونت دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی خوزستان کنترل و بازرسی شناور‌های تجاری ورودی به این مجتمع بزرگ بندری را بخشی از مأموریت‌ها و وظایف این اداره کل برای پیاده‌سازی و انطباق با معاهدات بین المللی برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.