رژیم صهیونیستی و متحدان غربی اش نمی‌توانند با این حقیقت آشکار روبرو شوند که تا زمانی که اشغال وجود داشته باشد مقاومت نیز وجود خواهد داشت.

میدل ایست آی در مطلبی نوشت: روز جمعه یک فلسطینی هفت اسرائیلی را در حمله‌ای مسلحانه در شرق قدس اشغالی کشت. روز بعد از آن هم حداقل سه حمله به دست فلسطینی‌ها در قدس اشغالی، اریحا و نابلس انجام شد.

این تشدید اوضاع یک روز پس از آن اتفاق افتاد که ارتش اشغالگر اسرائیل ۹ فلسطینی را در جریان یورش به شهر جنین در کرانه باختری به شهادت رساند و دهمین نفر هم در روز یکشنبه جان خود را از دست داد.

در اوایل هفته هم یک فلسطینی دیگر به دست یک شهرک نشین صهیونیستی در کرانه باختری و یک فلسطینی هم در روز دوشنبه کشته شد و تعداد کشته شدگان به دست اسرائیلی‌ها در سال جاری را به ۳۳ نفر رساند. تشدید تنش‌ها حاکی از آن است که درگیری بین اشغالگران غیر قانونی و مردم فلسطین به دلیل مسائل سیاسی و عملیاتی وارد دوره جدیدی شده است.

مبارزه فلسطینیان برای آزادی و پایان دادن به اشغال در کرانه باختری نیز به طرز چشمگیری تغییر کرده است. رژیم صهیونیستی تشکیلات خودگردان فلسطین را تضعیف کرد، زیرا نتوانست به بسیاری از وعده‌های خود عمل کند که مهمترین آن‌ها ایجاد یک کشور مستقل برای فلسطینیان بود.

طبق گزارش آژانس امنیتی شین بت رژیم صهیونیستی، در سال ۲۰۲۱ فلسطینیان ۱۵۷۰ حمله انجام دادند که ۲۵ صهیونیست را کشتند. در سال ۲۰۲۲ هم ۱۹۳۳ حمله صورت گرفت که ۲۹ صهیونیست کشته شدند.

سیاستمداران رژیم صهیونیستی درسی را که باید فرا می‌گرفتند، درک نمی‌کنند. تا زمانی که اشغال هست و امیدی نیست مقاومت و ناآرامی وجود خواهد داشت.اگر داستان به همین سادگی است پس چرا این رژیم و متحدان غربی اش متوجه نمی‌شوند؟

نویسنده گزارش در پاسخ به این سوال نوشت: حس برتری نژادی و یهودی منجر به بی توجهی به درک درست این موضوع می‌شود. غربی‌ها که به برتری سفیدپوستان و یهودیان باور دارند فلسطینیان را مردمی که لایق حقوق انسانی اساسی هستند، نمی‌بینند. آن‌ها معتقدند که فلسطینیان سزاوار حق تعیین سرنوشت یا حق مقاومت برای به دست آوردن آزادی و حاکمیت خود نیستند.

این ایدئولوژی برتری طلبانه می‌تواند به توجیه سیاست‌ها و نظرات سیاستمداران صهیونیستی و غربی کمک کند. تا زمانی که غرب و سیاستمداران فاشیست صهیونیست، فلسطینیان را مردمی برابر با یهودیان نبینند که سزاوار زندگی با عزت و حق تعیین سرنوشت هستند، نمی‌توانند این درگیری را پایان دهند.

آن‌ها فقط آتش خشونت را در قدس اشغالی، کرانه باختری، غزه و هر جای دیگری در فلسطین تاریخی شعله ور خواهند کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار