رئیس کمیته تشکیلات و منابع انسانی شورای شهر تهران:

پیمانکاران شهرداری نقض قانون کرده اند + فیلم

امانی گفت پیمانکاران شهرداری با به کار گیری اتباع زیر ۱۵ سال ماده ۷۹ قانون کار را نقض کرده اند.

ناصر امانی عضو شورای شهر تهران در تذکر پیش از دستور یکصد و بیست و پنجمین جلسه شورای شهر تهران و با اشاره به قانون کار گفت: به کاربردن افراد کمتر از ۱۹ سال ممنوع است.

وی ادامه داد: انجام کار در شب ارجاع به کارهای سخت و خطرناک و حمل بار با دست بیش از حدمجاز برای کارگر نوجوان بین ۱۵ تا ۱۸ سال ممنوع است و در صورت انجام باید حتماً معاینات پزشکی برای آنها انجام شود.

امانی تصریح کرد: هفته گذشته شاهد انتشار فیلمی در فضای مجازی و نقض قانون بوده‌ایم و مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران گفته است که با این موضوع برخورد می‌کند.

عضو شورای شهر تهران گفت: صبح امروز من خود ۲ نیروی خدمات شهری را دیدم که سن کمتر از ۱۵ سال داشتند و این کار هم خلاف قانون و هم خلاف شرع و غیر انسانی است.

امانی بیان کرد: دلیلی ندارد که چون این نیروها ایرانی نیستند آنها را به کارهای بسیار سخت گمارد و از شهرداری تهران میخواهم این موضوع را بررسی کند و با ناقضان قانون برخورد شود.

وی با اشاره به تغییر پست های سازمانی در شهرداری تهران گفت: باید قانون رعایت شود اما تصویب این موارد با شورای شهر است و هر پستی که از سال گذشته تاکنون تغییر یافته است حتماً تخلف بوده است.

امانی گفت پیمانکاران شهرداری با این کار ماده ۷۹ قانون کار را نقض کرده اند.

بر اساس قانون کار ایران به کارگیری کودکان زیر ۱۵ سال ممنوع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار