بیش از ۵۰ هزار نفر از بیماران خاص و صعب العلاج استان اصفهان از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند شده اند.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در حاشیه نشست شورای هماهنگی سازمان‌های بیمه گر استان اصفهان گفت: از زمان فعالیت صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب العلاج تاکنون، افزون بر ۲۶ میلیارد تومان برای بیش از ۵۰ هزار بیمار نشانه دار استان هزینه شده است.


محمدحسین صفاری با بیان اینکه برای این بیماران به دو شیوه خدمات ارائه می‌شود، افزود: در شیوه اول برای ۲۷ بیماری، خدمات تشخیصی، معاینه، آزمایش ها، تصویربرداری، مداخله‌های پزشکی و دارویی که در سامانه‌ها بارگذاری شده ارائه می‌شود و افراد پس از نشان دار شدن به صورت خودکار از مزایای صندوق بهره‌مند خواهند شد و علاوه بر سهم بیمه پایه، سهم صندوق صعب العلاج نیز برای این بیماران محاسبه می‌شود.


او گفت: در شیوه دوم، بیمه شدگان می‌توانند برای ۱۰۷ بیماری که دارای بسته‌های خدمتی نیستند، اسناد هزینه‌های خود را به اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان یا ادارات بیمه سلامت شهرستان‌ها ارائه و پس از تأیید کمیته استانی تا سقف ۵۰ میلیون تومان با عنوان "خسارت هزینه‌های انجام شده از جیب" را دریافت کنند.


مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان خبر داد: قرار است در شورای عالی بیمه سلامت کشور موضوع افزایش تعهد‌های خدمات دندانپزشکی مصوب شود.


صفاری ادامه داد: بیشتر دندانپزشکان بخش خصوصی در استان اصفهان طرف قرارداد بیمه سلامت هستند، ولی پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی برای این بیمه شدگان و تأمین اجتماعی ناچیز است.


از جمعیت بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفری بیمه شدگان سلامت استان اصفهان، یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رایگان بیمه شده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.