منابع آگاه از سفر وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به سودان برای از سرگیری عادی سازی روابط با این کشور خبر داد.

رژیم صهیونیستی سیاست‌های عادی سازی روابط خود با کشور‌های عربی در دولت نتانیاهو را از سرگرفت.

به گزارش خبرگزاری رویترز، منابعی در دولت سودان اعلام کردند امروز (پنجشنبه) مقامات عالی رتبه‌ای از اسراییل شامل الی کوهن، وزیر خارجه این رژیم برای گفتگو درباره روند عادی سازی روابط به خارطوم، پایتخت سودان آمده اند.

منابع آگاه که نخواستند نامشان فاش شود در این زمینه گفتند: این سفر در راستای سفر‌های پیشین دو جانبه میان دو طرف انجام می‌شود و هدف آن مذاکره برای امضای یک توافق برای عادی سازی روابط است. ابعاد نظامی و مسائل امنیتی از دیگر محور‌های گفتگو‌های دو طرف در این سفر بوده است.

با این حال، مقامات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی و سودان به سوال خبرگزاری رویترز در این زمینه پاسخی ندادند.

نخستین تلاش‌ها برای عادی سازی روابط میان سودان و رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۰ و با میانجیگری دونالد ترامپ، رئیس جمهور وقت آمریکا انجام شد. در آن برهه زمانی سه کشور عربی شامل مراکش، بحرین و امارات متحده عربی طی توافقنامه‌ای موسوم به توافق ابراهیم اقدام به عادی سازی روابط خود با تل آویو کردند.

در ژانویه سال ۲۰۲۱ سودان از امضای توافق ابراهیم توسط وزیر دادگستری این کشور در دیدار با استیون منوچین، وزیر وقت خزانه داری آمریکا خبر داد. کوهن در زمان تصدی گری وزارت جاسوسی رژیم صهیونیستی در سال ۲۰۲۱ به سودان سفر و با مقامات این کشور دیدار کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار