رئیس رژیم صهیونیستی با استقبال از سفر رئیس مشاور امنیت ملی آمریکا به فلسطین اشغالی، به وجود بسیاری از چالش‌ها اذعان کرد.

اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی به جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا گفت: سفرش به تل آویو در زمان مناسب انجام می‌شود، زیرا برخی کشور‌ها با بسیاری از چالش‌ها مواجه شده اند.

به نوشته خبرگزاری شهاب، دفتر هرتزوگ با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد: جیک سالیوان چهارشنبه شب در ابتدای سفرش به رژیم اشغالگر این موضوع را مطرح کرد. هرتزوگ و سالیوان درباره شراکت قدرتمندانه و راه‌های تقویت همکاری راهبردی دو طرف بحث و گفتگو کردند.

وی در ابتدای دیدار به سالیوان گفت:  «زمان مناسبی به اینجا آمده اید، زیرا با بسیاری از چالش‌ها مواجه هستیم.» از سوی دیگر، سالیوان با تشکر از هرتزوگ، گفت «جو بایدن رئیس جمهور آمریکا پس از سفر موفقیت آمیزی که سال گذشته به تل آویو داشت، بار دیگر قصد دارد به اینجا سفر کند.»

در همین چارچوب، پایگاه عبری زبان واللا نوشت سفر جیک سالیوان به رژیم اشغالگر با هدف رسیدن به تفاهم‌هایی با کابینه جدید در خصوص سیاست‌های مرتبط با مسئله فلسطین، ایران و تلاش‌ها برای رسیدن به توافق‌های عادی سازی روابط با برخی از دیگر کشورها، صورت گرفته است.

این پایگاه افزود کاخ سفید درباره سیاست کابینه جدید رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از جمله طرح‌های گسترش شهرک سازی، قانونی جلوه دادن ساخت کانون‌های غیر قانونی شهرک‌ها و دیگر اقداماتی نگران است که برای عملی کردن الحاق مناطق بیشتر به این رژیم انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار