افتتاحیه دوره نویسندگی بلند مدت نویسنده شو

رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی سیستان و بلوچستان گفت: دوره نویسندگی بلند مدت (دو ساله) "نویسنده شو" با حضور مهدی کفاش از نویسندگان برجسته کشور در سالن کنفرانس موزه منطقه‌ای جنوب شرق زاهدان افتتاح شد.

مصطفی سیاسر رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: دوره نویسندگی بلند مدت (دو ساله) "نویسنده شو" با حضور مهدی کفاش از نویسندگان برجسته کشور و نیز حضور استعداد‌های علاقمند به عرصه نویسندگی از کل استان شامل شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، خاش، زاهدان و زابل در روز پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۴۰۱ در سالن کنفرانس موزه منطقه‌ای جنوب شرق زاهدان افتتاح شد.

رئیس حوزه‌هنری انقلاب‌اسلامی استان افزود: در این برنامه ضمن تبیین ماهیت نویسندگی و ایده پردازی‌های داستانی، هریک از اعضا که طی روند ثبت نام و مصاحبه آثار خود را ارسال کرده بودند؛ ضمن استفاده از سخنان استاد با شرایط کامل نویسنده شدن در چشم انداز دوره آشنا شدند.

وی ادامه داد: دوره نویسندگی بلند مدت " نویسنده شو" با هدف تربیت نویسنده داستان کوتاه، بلند و سایر گونه‌های ادبی مورد نیاز استان راه اندازی شده است؛ و اعضای این دوره در دو سطح دوره یک و دو، دوره آموزش خود را سپری خواهند کرد.

سیاسر خاطرنشان کرد: انواع ادبیات داستانی، انواع ناداستان، مضمون و درونمایه، راه‌های یافتن سوژه، ساختار، طرح، گشایش، گره افکنی، انواع کشمکش، انتظار و تعلیق، بحران و اوج، گره گشایی و پایان بندی و کسب تجربه از اساتید مطرح کشور و استان و نیز تولید اثر از برنامه‌هایی است که قرار است در سیر کاری این دوره آموزشی انجام شود.

برچسب ها: نویسندگی ، حوزه هنری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار