افتتاح و کلنگ زنی ۶۸۶ طرح در کهگیلویه و بویراحمد

به گفته استاندار کهگیلویه وبویراحمد در دهه فجر ۵۶۹ طرح افتتاح و ۱۱۷ طرح کلنگ زنی می‌شود.

 علی احمدزاده در گفت و گوی ویژه خبری به مناسبت دهه فجر اعتبار هزینه شده برای طرح‌های افتتاحی را هزار و ۸۷۳ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: هزار و ۲۰۹ میلیارد تومان نیز برای اجرای طرح‌های جدید هزینه می‌شود.
 
استاندار کهگیلویه وبویراحمد یکی از طرح‌های مهم افتتاحی را بیمارستان ۳۲ تختخوابی بهمئی نام برد و بیان کرد: در سایر شهرستان‌ها نیز مراکز بیمارستانی و درمانی در حال ساخت است که با افتتاح آن‌ها از محرومیت‌ها کاسته می‌شود.
 
او تصفیه خانه آب شهر یاسوج ، آبرسانی به غرب دهدشت، پارک آبی یاسوج، طرح‌های نوسازی و تجهیز و توسعه مدارس، فناوری ارتباطات و اطلاعات، آبرسانی و گازرسانی را از جمله طرح‌های افتتاحی در دهه فجر امسال نام برد.
 
احمدزاده همچنین در بخش دیگری از گفت و گوی خود به اقدامات دیگری برای توسعه استان اشاره کرد و ادامه داد: کارخانه قند یاسوج که سال‌ها از مدار خارج شده بود با تخصیص ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار، ۷۵ درصد پیشرفت کاری دارد و در سفر دور دوم رئیس‌جمهور به بهره‌برداری می‌رسد.
 
او بیان کرد: طرح زنجیره مرغ گوشتی با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان در منطقه لیشتر گچساران و نظیر چنین طرحی در بهمئی در حال ساخت است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد طرح پتروشیمی گچساران را از دیگر طرح‌های توسعه‌ای در این استان نام برد و گفت: این طرح ۹۸ درصد پیشرفت کاری دارد که تا نوروز ۱۴۰۲ تکمیل و افتتاح می‌شود.
 
او همچنین پیشرفت کاری پتروشیمی دوم گچساران را ۲۸ درصد و پتروشیمی دهدشت را ۳۸ درصد عنوان کرد.
 
احمدزاده با اشاره به کارخانه آهک هیدراته از پیشرفت ۶۰ درصدی این طرح خبر داد و افزود: راه اندازی ۵ شهرک گلخانه‌ای، احداث ۸ واحد سردخانه‌ای دیگر طرح‌های حوزه اقتصادی برای توسعه و پیشرفت استان است.
 
استاندار کهگیلویه و بویراحمد به آخرین وضعیت سد آبریز اشاره کرد و ادامه داد: این سد در استان ساخته می‌شود.
 
او اعتبارات حوزه آب را  هزار و ۹۲۵ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: سد سقاوه نیز ساخته می شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.