معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه گفت : بطور میانگین سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن محصولات جالیزی در استان کرمانشاه تولید می‌شود.

فرهاد شریفی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه گفت : ۱۶ هزار و ۲۴۷ هکتار از زمین‌های زراعی استان کرمانشاه به کشت سبزی و صیفی‌جات اختصاص دارد که بطور میانگین سالانه بیش از ۸۰۰ هزار تن محصولات جالیزی تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه با بیان اینکه میانگین تولید سبزی و صیفی در سال گذشته ۸۶۳ هزار ۵۸۴ تن بوده است، افزود: سه محصول سیب زمینی، گوجه فرنگی و پیاز از عمده محصولاتی است که توسط کشاورزان کشت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت محصولات گلخانه‌ای استان کرمانشاه ۴۵/۷ هکتار است، گفت: بیشترین محصولات کشت شده گلخانه‌ای خیار، گوجه فرنگی، فلفل و بادمجان است.

شریفی تصریح کرد: استان کرمانشاه یکی از مهمترین قطب‌های کشاورزی محسوب می‌شود که برای برون رفت از بحران کم‌آبی و همچنین توسعه کشاورزی پایدار و مدرن، کشت گلخانه‌ای در استان را توسعه داده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی کرمانشاه عنوان کرد: میزان تولید محصولات گلخانه‌ای استان در سال گذشته ۴ هزار و ۴۹۰ بوده است که بخشی از آن به سایر استان‌ها و کشور عراق صادر می‌شود.

شریفی به سلامتی محصولات تولید شده اشاره کرد و گفت: طبق نمونه‌برداری‌های دانشگاه علوم پزشکی و مرکز تحقیقات میزان نیترات در محصولات جالیزی از حد مجاز تعیین شده، بالاتر نبوده لذا با توجه به میزان سرانه مصرف، چگونگی مصرف و دیگر عوامل جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی یادآوری کرد: با توجه به ارزش غذایی سبزیجات، وجود فیبر فراوان و نقش آن در سلامتی انسان، مصرف این محصولات در تمامی نقاط جهان مورد تاکید متخصصین تغذیه می‌باشد و در رژیم غذایی ما ایرانیان نیز سبزیجات از جایگاه خاصی برخوردار است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.