احیا و پایدارسازی دشت قزوین یک گام استانی با دستاورد‌های ملی است

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین یک گام استانی با نتایج و دستاورد‌های ملی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

محمدحسین عطایی سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان در نشست بررسی طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین گفت: با اجرای طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین شاهد تحولی عظیم در تولید و امنیت غذایی کشور خواهیم بود.

وی اضافه کرد: دشت قزوین از دیرباز مرکز تولیدات دامی، سبزی و صیفی و سایر محصولات زراعی و باغی بوده و تامین کننده امنیت غذایی کشور بوده که با اجرای این طرح قطعا نتایج ملی آن نیز برای کشور ملموس خواهد برود.

عطایی تصریح کرد: اجرای طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین در نگاه حداقلی به اصلاح الگوی کشت، ترسیم منطقی تولیدات دامی و آبزیان و سرعت طرح‌های آب و خاک منجر می‌شود که اهمیت آن را دوچندان می‌کند.

این مسئول بیان داشت: عمده تمرکز طرح احیا و پایدارسازی دشت قزوین روی توسعه پایدار بوده و متوجه مسائل اجتماعی است، بنابراین ما برای جاری ساختن این طرح به مشارکت مردم و استفاده از علوم و فناوری جدید نیاز خواهیم داشت.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین بیان داشت: این طرح فقط نیازمند ساختار اداری نیست و لازمه تحقق آن تعهد اخلاقی و پشتکار است که باید بیش از گذشته مورد توجه باشد.

گفتنی است، ساختار اداری این قرارگاه به ترتیب قرارگاه احیا و پایدارسازی دشت قزوین، در مرحله بالاتر کمیته آب و کشاورزی استان، سپس کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان و در راس آن شورای برنامه ریزی و توسعه استان قرار دارد.

لازم به ذکر است قرارگاه احیا و پایدارسازی دشت قزوین با ۳۰ عضو متشکل از سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌های اجرایی دارای ۶ پایگاه مختلف تولیدات گیاهی، تولیدات دامی، تجهیز و پشتیبانی، تکمیل زنجیره تولیدات، ترویج و مشارکت اجتماعی و آب و خاک خواهد بود که هر کدام دارای یک رییس مجزا هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار