فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین از اجرای برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی ویژه‌ برای حفاظت و حمایت از گونه‌های جانوری خبر داد.

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان گفت: با توجه به برودت هوا، برای حفاظت و حمایت از گونه‌های جانوری و جلوگیری از نزدیک شدن حیات وحش به جاده‌ها و روستا‌های اطراف، برنامه‌های حفاظتی و مراقبتی ویژه‌ای در این استان اجرایی شده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین افزود: برهمین اساس با احتمال نزدیک شدن حیات وحش به نواحی مسکونی، برنامه‌های گشت و پایش منطقه با جدیت و توان بیشتری از سوی ماموران مستقر در محیط بانی‌ها دنبال می‌شود.

طاهری گفت: برنامه‌های مراقبتی و حفاظتی از طبیعت و حیات وحش گستره عظیمی از فعالیت‌های گشت و کنترل تا برنامه‌های حمایتی را شامل می‌شود که محیط بانان با توجه به شناخت و تجربه طولانی مدت، با یک برنامه ریزی میان مدت و با حضوری گسترده و مداوم این اقدامات را عملیاتی و اجرایی می‌کنند.

او افزود: در این گشت و کنترل‌های شبانه روزی اکیپ‌های ثابت و سیار یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در منطقه علاوه بر کار حفاظت از حیات وحش به توزیع علوفه خشک برای حیات وحش مشغول هستند.

برچسب ها: محیط زیست ، محیط بانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار