تجلیل از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در تبریز

در مراسمی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و فعالان برنامه‌های تشییع و تدفین پیکر‌های مطهر شهدای والامقام گمنام استان تجلیل شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم بااشاره به اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای تجلیل از از فرماندهان و پیشکسوتان جنگ است گفت:با ایثار و فداکاری‌های این عزیزان بود که انقلاب ما پیروز شده و این روز‌های فرصت خوبی است که قدردان زحمات این عزیزان باشیم. جانبازان و آزادگان و رزمندگان دفاع مقدس نیز هیچ وقت نباید فراموش نشوند.

او  با بیان اینکه دشمنان ما در دوران پیروزی انقلاب اسلامی غافلگیرشده بودند افزود:از همان اوایل انقلاب از سال ۵۷ هر روز دشمنان با شیوه‌های مختلف شروع به توطئه علیه نظام کردند و باور نمی‌کردند که انقلاب اسلامی پیروز شده است.

اوبابیان این اینکه ۱۷هزار را در ترور شهید کردند افزود:شروع کردند افراد تاثیر گذار و یاران انقلاب را ترور کردند غافل از اینکه خون پاک این عزیزان است که نظام را بیمه کرده و جمهوری اسلامی با اقتدار به راه خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه تبریز با اشاره به اینکه نیرو‌های مسلح در هشت سال دفاع مقدس جانانه از وطن دفاع کردند گفت:ارتش، نیروی هوایی، نیروزمینی و سپاه با وحدت و در کنار هم جانفشانی کردند ومقابل دشمن جانانه ایستادند و اجازه ندادند به وطن دست درازی کند

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم با بیان اینکه اگر بسیج نبود ایران هیچ وقت پیروز نمی‌شد افزود:حضور مردم درقالب بسیج در کنار نیرو‌های مسلح این جنگ را پیروز کرد و اگر نبود فداکاری‌های بسیج در کنار نیرو‌های مسلح پیروزی انقلاب امکان پذیر نبود.

او همچنین نقش نیرو‌های تبلیغی و روحانیت درهشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت:درکدام گردان روحانی وجود داشت روحیه‌ی آن گردان بالا بود و نقش جهاد هم در دوران دفاع مقدس بی بدیل بود.

همچنین موزه دستاورد‌های حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در باغ موزه دفاع مقدس افتتاح شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.