رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد از توافق بین شهرداری یزد و اداره ثبت اسناد و املاک برای تسهیل صدور پروانه ساخت و ساز املاک فاقد سند خبر داد.

محمد مهدی نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: با تایید شورای حفظ حقوق بیت المال، شهروندان یزدی از این پس می‌توانند با دریافت گواهی تعیین مالکیت رسمی از اداره ثبت اسناد، برای ملک خود از شهرداری پروانه ساختمانی أخذ نمایند.

او سردرگمی شهروندان بین شهرداری و اداره ثبت اشاره کرد و افزود: شهروندانی که به صورت قولنامه‌ای یا وکالتی زمین خریداری کرده بودند برای اخذ پروانه ساخت از شهرداری به سند نیاز دارند و اداره ثبت نیز با ساخت اعیانی حداقل ۳۰ درصد زمین، سند صادر می‌کرد و این موضوع باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی می‌شد.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: در اداره ثبت، قانونی برای تعیین تکلیف اراضی فاقد سند وجود دارد که اگر شورای حفظ حقوق بیت المال تایید کند افرادی که درخواست سند دارند میتوانند در سامانه مربوطه در سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت نام کنند.

نیکونژاد ادامه داد: پس از ثبت نام، با مجوزی که از شورای حفظ حقوق بیت المال اخذ می‌شود، اداره ثبت می‌تواند گواهی رسمی مالکیت مالک را صادر کند و شهرداری نیز میتواند در قبال این گواهی نامه، پروانه ساخت و ساز را برای ملک‌هایی که سند ندارند صادر کند.

او گفت: مقرر شد مدیر کل اداره ثبت و شهردار یزد در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال که با حضور دستگاه‌های نظارتی برگزار می‌شود در خصوص این موضوع گفتگو شود و با تایید شورای حفظ حقوق بیت المال، راهکار فوق اجرایی شود.

نیکونژاد با بیان اینکه شهرداری و اداره ثبت اموال و املاک برای اجرای این اقدام که باعث تسهیل در روند ساخت و ساز شهروندان می‌شود موافقت خود را اعلام کردند افزود: در این اقدام تخلف ساخت و ساز به صورت چشمگیر کاهش پیدا می‌کند و در نتیجه تعداد جرایم کمیسیون ماده صد در این خصوص کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار