۷ کمیته برای رفع مشکلات و برنامه‌های حوزه زنان و خانواده فعال شده است

مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده گفت: برای رفع مشکلات زنان و خانواده و اجرای برنامه‌های حوزه زنان و تحکیم بنیان خانواده هفت کمیته در سطح استان با همکاری سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های دولتی تشکیل شده است.

زهرا حبیبی در دیدار با جمعی از بانوان فعال در عرصه‌های مختلف در استان گفت: کمیته جمعیت و فرزندآوری، کسب و کار پایدار زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست، الگوی سوم زن، عفاف و حجاب، حقوق و مسولیت اجتماعی بانوان، تحکیم بنیان خانواده، تشکل‌های مردمی و سمن‌ها، کارگروه نظارت اجتماعی تشکیل شده است.

وی اظهارداشت: هم اکنون استان در حوزه فرزندآوری و جمعیت، یک کمیته تشکیل و دستورالعمل‌ها به ادارات ابلاغ شده و استان چهارمحال وبختیاری مقام نهم در کشور را در زمینه تشکیل کارگروه جمعیت کسب کرده است.


بیشتر بخوانید


مشاور استاندار در امور بانوان و خانواده اظهارداشت: برای اجرای این طرح در استان علاوه بر استفاده از ظرفیت دستگاه حاکمیتی از ظرفیت مردمی و همکاری ستاد اجرایی امام راحل نیز استفاده شده است.

وی به استفاده از ظرفیت بسیج سازندگی و ستاد اجرایی فرمان امام برای کارگروه کسب و کار پایدار اشاره کرد و گفت: در این کارگروه ایجاد اشتغال پایداربرای زنان سرپرست خانوار در اولویت قرار دارد.

حبیبی افزود: در حوزه عفاف و حجاب نیز برنامه‌های مختلفی با همکاری دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری دردست اجراست.

وی به استفاده از ظرفیت تشکل‌های مردمی و گروه‌های جهادی و تعامل دفتر امور زنان با فرماندهان بسیج و بانوان فعال در دهیاری‌ها، شورایاری‌های شهر و روستا برای اجرای طرح‌های حوزه زنان تاکید کرد و گفت: هم اکنون آسیب شناسی مسایل حوزه زنان از جمله آسیب‌های اجتماعی، تحکیم بنیان خانواده، آیین همسرداری، اعتیاد همسران، فضای مجاری و رسانه، مسایل پیش روی زیست عفیفانه در استان در دست اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار