۲ خانه هلال در هیرمند افتتاح شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از افتتاح ۲ خانه هلال در روستا‌های خمر و شَندُل شهرستان هیرمند گرامیداشت ایام الله دهه مبارک فجر خبر داد.

علیرضا میربهاء الدین گفت: خانه‌های هلال در راستای تحقق شعار «هرخانواده یک امدادگر» و اشاعه آموزش‌های همگانی برای مقابله در برابر حوادث و سوانح طبیعی راه‌اندازی می‌شود که این امر می‌تواند درافزایش تاب آوری جامعه روستایی سهم بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: رویکرد خانه‌های هلال تاب آوری جامعه در برابر مخاطرات طبیعی و غیرطبیعی است و تلاش داریم با آموزش‌ها و فعالیت‌هایی که از سوی این خانه‌ها ارائه می‌شود، مردم و جامعه را مقاوم‌تر و آگاه‌تر کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان با اشاره به نقش مهم شهروندان در طرح خانه‌های هلال اظهارداشت: همه فعالیت‌های خانه‌های هلال به صورت داوطلبانه محور است و همین امر باعث می‌شود، آموزش‌ها به صورت کاربردی و بر اساس علایق و توانمندی‌های داوطلبان بوده و بازدهی بهتری هم داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون بیش‌از ۲۹۹ خانه هلال در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسیده و این روند همچنان با توجه به نیاز استان تداوم دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار