بازگیر، معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی، گفت: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام خمینی(ره) در هفتم دی سال ۱۳۵۸ سازمان مردمی نهضت سواد آموزی ایجاد شد.
او ادامه داد: پیش از انقلاب برای ازبین بردن بی سوادی نیز اقداماتی انجام شد. اما مانند امروز گسترده نبود. به طوری که نرخ باسوادی شش سال به بالا پیش از انقلاب ۴٧/۵ بود در حالی که امروزه به ٩٧/١ درصد رسیده است.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی، اظهار کرد: کشور ایران پیش از پیروزی انقلاب در نرخ باسوادی بالای ۱۵ سال رتبه ۳۷جهانی را داشتیم که خوشبختانه امروزه رتبه اول جهانی را داریم.
وی افزود: ما از ابتدای انقلاب تا کنون حدود ۹میلیون نفر را با سواد کرده و بیش از ۲میلیون نفر را تا پایان ابتدایی(تحکیم و تثبیت)آموزش دادهایم؛ همچنین طبق آمارها بیش از ۴هزار نفر به دانشگاه راه یافتهاند.
بازگیر ادامه داد: حدود۱۰میلیون نفر کم سواد و نو سواد را برای جلوگیری از بازگشت به بیسوادی در برنامههای فرهنگی و آموزشی آموزش دادهایم. همچنین حدود ۱ میلیونو ۶۰۰ دانش آموز لازم التعلیم را با کمک آموزش و پرورش آموزش دادهایم تا به بی سوادان جامعه اضافه نشوند.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی، تصریح کرد: سازمان نهضت سواد آموزی حدود ۹۰۰هزار اتباع افغانی و عراقی را تا کنون با سواد کرده است. همچنین در محیطهای خاص همچون زندانها حدود ۱۸۰۰ نفر را تعلیم دادهایم. در محیطهای نظامی باید حدود۵۵۰هزار سرباز هنگام پایان خدمت در صورت بی سواد، باسواد شوند.
او ادامه کرد: بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب آموزش مهارتهای زندگی را در کلاسهای نهضت سواد آموزی به افراد آموزش دادیم. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ مرکز یادگیری در کشور داریم.
وی بیان کرد: سازمان نهضت سواد آموزی، تنها سازمانی است که محتوای خاص و ویژه کم سوادان همچون نشریه فرصت دوم را تولید میکنیم. شش عنوان جایزه بین المللی به دلیل طراحی خلاقانه و ابتکارات کسب کردهایم.در آخرین عنوان سازمان به افراد کار با رایانه را آموزش داده است.
بازگیر گفت: در دوران کرونا، نهضت کار خود را ادامه داد و با همکاری صدا و سیما، رسانهها و فضای مجازی به افراد آموزش میداد.
معاون امور آموزشی سازمان نهضت سواد آموزی، در پایان اظهار کرد: نهضت سواد آموزی برنامههایی برای آموزش بهتر به افراد از جمله باشگاه خیرین سواد آموزیار، نهضت دانش آموزی، فراخوان فرا ملی برای رویکرد عملیاتی گام دوم سواد آموزی دارد.
علم وسواد نه
پیشرفت از امار بهره برده ونقشه راه را براساس ان می چیند
حالا اگر ما بگوییم مثلا امروز 15 ملیون تن گندم تولید می
کنیم ودر قبل از انقلاب 40 سال پیش! مثلا 3 ملیون تن تولید
داشتیم وبه ان افتخار کنیم بدون اینکه به امار منابع زیر زمینی
اب توجه داشته باشیم که چه بلایی سر منابع زیر زمینی اب
امده نهایت کج فکری است
حتی اگر در توسعه تحصیلات عالی در هر رشته بدون ضابطه
خاص دانشجو بپذیریم وبعد به امار بازار کار برای این فارغ تحصیلان توجه نکنیم افتخاری ندارد واز بین بردن سرمایه های
کشور در راه بیهوده بوده است
تحصیل کرده های بیکار چقدر هستن
هزینه تحصیل چقدر بالا رفته؟؟؟
البته هر کاری کار نیست. از این کارها که شما می گید که تا دلت بخواد هست. یه لقمه نون بخور و نمیر همه جا پیدا میشه. کار متناسب با تحصیلات باید باشه وگرنه اینهمه درس خوندیم که فردا بشیم آبدارچی یا کارگر کارگاه؟