بهره مندی بیش از ۶ هزار خانوار روستایی از نعمت آب آشامیدنی در مشگین شهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی در منطقه ارشق و مرادلو مشگین شهر از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

علیرضا نعمت سلطانی گفت: با افتتاح طرح آبرسانی مناطق ارشق و مرادلو شهرستان مشگین شهر در قالب جهاد آبرسانی ۶ هزار و ۵۰۰ خانوار روستایی در منطقه ارشق و مرادلو از نعمت آب آشامیدنی پایدار بهره‌مند شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در آیین افتتاح طرح آبرسانی مناطق ارشق و مرادلو با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل با بیان اینکه این شرکت با همکاری بسیج سازندگی سپاه استان به دنبال اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی و سازندگی است، افزود: با تلاش مضاعف برای تکمیل طرح‌ها و تسریع در رفع مشکلات آبرسانی مصمم هستیم و امید می‌رود با تلاش‌های به عمل آمده شاهد تحقق اهداف مورد نظر در حوزه آبرسانی به نقاط محروم باشیم.

نعمت سلطانی افزود: این طرح‌ها شامل طرح آبرسانی روستا‌های برگ چای، قاری مزرعه سی، کلی علیا، کلی سفلی، قوشا و دره بیگلو در شهرستان مشگین شهر با اعتباری بالغ بر ۸۵ میلیارد ریال در مدت ۶ ماه در قالب جهاد آبرسانی مورد بهره برداری قرار گرفت.

او با اشاره به اجرای طرح آبرسانی به ۴۵۴ روستای محروم این استان افزود: این طرح‌ها طبق تفاهم‌نامه محرومیت‌زدایی از سوی قرارگاه محرومیت‌زدایی امام حسن المجتبی (ع) در مدت ۳۰ ماه اجرا می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل اظهار کرد: برای آبرسانی به این روستا‌ها در مجموع چهار هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه خواهد شد.

آیت الله سید حسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل هم در این مراسم ضمن تشکر از تلاش مضاعف برای تکمیل طرح‌های آبرسانی در استان گفت: یکی از کار‌های خوب مجموعه شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل و گروه‌های جهاد آبرسانی حضور در مناطق محروم و آبرسانی به این مناطق است.

هم اینک ۳۰ شهر و ۹۹۱ روستای استان اردبیل تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل قرار دارد و ۴۰۱ هزار نفر جمعیت در مناطق روستایی از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

استان اردبیل در مجموع یک هزار و ۸۵۶ روستا و آبادی دارد که نیمی از آن‌ها فاقد شبکه آبرسانی از منبع مطمئن و دائمی هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.