بهره برداری و کلنگ زنی ۵۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی در گمیشان

فرماندار گمیشان از بهره برداری و کلنگ زنی ۵۶۶ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار ۴۱۶ میلیارد تومان در این شهرستان خبر داد.

امید سقلی امروز سه شنبه ۱۸ بهمن گفت:  از این میزان طرح ، ۴۷۹ طرح اقتصادی با اعتبار ۳۱۵ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۷۹۹ نفر افتتاح و  کلنگ زنی شد.

او افزود: با گذشت بیش از یک دهه از فرآیند خشک شدن تالاب گمیشان به فضل الهی در دولت سیزدهم موضوع احیای تالاب طرح و طی سفر رییس محترم جمهور  به استان ،موضوع طرح و مصوب شد.

او گفت:طی پیگیری‌های به عمل آمده، با احداث ایستگاه پمپاژ آب به تالاب گمیشان به شکل الکترونیکال و بادی،که یکی از مهم‌ترین طرح‌هایی است که عملیات اجرایی آن شروع شد.

سقلی افزود: در بحث نهضت ملی مسکن ۷۲ و نیم هکتار در حوزه شهری و ۹۰ هکتار در حوزه روستایی برای ساخت مسکن تخصیص داده شده است.

او گفت: ۵۰ واحد در شهر گمیش تپه و ۲۰ واحد در روستای مراد گردی کلنگ زنی شد.

فرماندار گمیشان افزود: مدرسه ۶ کلاسه و چمن مصنوعی۲ زمین ورزشی و یک مرکز مشاوره افتتاح شد.

او گفت: کلنگ زنی ۳ حلقه چاه برای بهبود وضعیت آب شرب انجام شد و این در حالی است که سال گذشته هم ۴ حلقه چاه نیز سال گذشته وارد مدار شده است.

سقلی بیان کرد: با توجه به اینکه تولیدات میگو در شهرستان گمیشان در وضعیت خوبی قرار گرفته و هم اکنون تولید آن به ۳ هزار تن رسیده است بنابراین در نظر داریم تا با حمایت و سرمایه گذاری سرمایه گذاران این صنعت را به سمت تحول عظیمی ببریم و امید داریم با برنامه ریزی‌های انجام شده تولید آن به ۲۰ هزار تن برسد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.