بهره برداری از ۴۴ طرح زیرساختی در شهرک‌های صنعتی اصفهان

با حضور معاون وزیر صمت، ۴۴ طرح زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان اصفهان با اعتبار ۷۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اصفهان در آیین بهره‌برداری از ۴۴ طرح زیرساختی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اصفهان سیاست‌گذاری توسعه شهرک‌های موجود، را بر مبنای ایجاد شهرک‌ها با مساحت بیش از هزار هکتار و با مدیریت متمرکز بیان و اظهار کرد: در توسعه شهرک‌ها با محدودیت واگذاری زمین مواجه بودیم، اما امسال زمینه واگذاری بیش از ۴٠٠ هکتار زمین فراهم شده است.


رسول سواری افزود: به‌دلیل دور بودن از مرکز شهر مراجعه غیرحضوری صنعتگران و کارآفرینان را در دستور کار قرار دادیم و امروز ۸٠ درصد درخواست‌ها را از طریق سامانه الکترونیکی پاسخ می‌دهیم.


امیررضا نقش، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری اصفهان نیز با بیان اینکه استان اصفهان از نظر تعداد واحد‌های صنعتی رتبه اول کشور را دارد افزود: اما به همین میزان با سه ابر چالش آب، هوا و انرژی مواجهیم و لازم است در این زمینه فکری اساسی کرد.

در ادامه این نشست رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به لزوم ساماندهی نواحی صنعتی یادآور شد: نواحی صنعتی در تهران ساماندهی شده و توقع‌مان این است که دولت از این اقدام در اصفهان نیز حمایت کند.
امیرحسین کمیلی اضافه کرد: در استان اصفهان حدود ۶٠ لکه صنعتی داریم که یا باید رها شوند تا کار خود را ادامه دهند، یا از فعالیت آن‌ها جلوگیری شود و یا ساماندهی شوند که ساماندهی نیازمند قواعد و باز بودن دست مجری قانون است.


استان اصفهان، ۸٠ شهرک و ناحیه صنعتی، بیش از ۱۲ هزار قرارداد، ۷ هزار واحد صنعتی و ۱۵٠ هزار اشتغال در این شهرک‌ها و نواحی را دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار