معاون وزیر خارجه فرانسه بر رویکرد پاریس علیه دولت بشار اسد علی رغم وقوع زلزله در این کشور تاکید کرد.

از زمان آغاز جنگ داخلی در سوریه که همراه با مداخله گسترده کشور‌های غربی بود، اتحادیه اروپا و آمریکا اقدام به اعمال طیف گسترده‌ای از تحریم‌ها علیه دولت این کشور کردند. اکنون نیز با وجود وقوع زمین لرزه مهیب در شمال سوریه، رویکرد خصمانه کشور‌های غربی علیه این کشور تغییری نکرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت خارجه فرانسه امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: رویکرد سیاسی پاریس نسبت به دولت سوریه علی رغم وقوع زمین لرزه در این کشور تغییری نکرده است. ما کمک‌های بشردوستانه خود را به دولت بشار اسد تحویل نمی‌دهیم بلکه کمک رسانی‌ها به مناطق زلزله زده را با کمک نهاد‌های غیردولتی و سازوکار‌های سازمان ملل انجام می‌دهیم.

فرانکوس دلیماس، معاون وزیر خارجه فرانسه در این باره به خبرنگاران گفت: رویکرد ما تغییری نکرده است و برخلاف بشار اسد به دنبال کمک به مردم سوریه هستیم!

ادعای این مقام فرانسوی در حالی مطرح می‌شود که پاریس از سال ۲۰۱۱ تاکنون بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی گروه‌های تروریستی در سوریه محسوب می‌شود و حمایت این کشور از تجزیه طلبان و اعمال تحریم‌های گسترده در راستای تضعیف دولت مرکزی این کشور انجام شده است.

این مقام فرانسوی در ادامه با تاکید بر رویکرد استعمارگونه پاریس که به سوریه به عنوان یکی از مستعمرات خود نظر می‌کند، درباره راهکار‌ها به منظور بهبود شرایط در این کشور گفت: از منظر ما تنها راهکار سیاسی برای پایان بخشیدن به بحران سوریه اجرا شدن قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل درباره این کشور است.

مقامات غربی مدعی هستند دولت بشار اسد به دنبال منافع سیاسی از زلزله اخیر در این کشور به منظور خارج شدن از انزوای بین المللی است.

فرانسه از سال ۲۰۱۱ روابط سیاسی خود را با سوریه قطع کرده و از گروه‌های مخالف دولت اسد از جمله تروریست‌ها حمایت می‌کند. گرچه از زمان روی کار آمدن امانوئل مکرون به کاخ الیزه در سال ۲۰۱۷، وی از گسترش همکاری‌ها با سوریه سخن گفته، اما تاکنون دولت وی گامی در این باره برنداشته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۳:۰۰ ۲۱ بهمن ۱۴۰۱
البته که بی شرفهایی که کودکان یمنی را به خاک و خون میکشند به سوریه هم رحم نخواهند کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۴ ۲۰ بهمن ۱۴۰۱
از فرانسه شیطان پرست بیشتر از این توقع نداشته باشید.از کشوری که از راه دزدی و اشغال و غارت و جنایت بر علیه بشریت به اینجا رسیده نباید توقعی داشت.
آخرین اخبار