هیچ زندانی نباید به ناحق به خاطر برخی موضوعات بی دلیل در زندان باشد.

حجت‌الاسلام اکبری رئیس کل دادگستری مازندران در همایش روسا و دادستان‌های سراسر استان در خصوص ارفاق که رئیس قوه قضائیه اعلام کردند، گفت: اقدامات شایسته از سوی حوزه‌های قضایی در این زمینه انجام گیرد تا حق افرادی که شامل این ارفاق‌ها می‌شوند ضایع نشود، نباید هیچ زندانی به ناحق به خاطر برخی موضوعات بی دلیل در زندان باشد.

او افزود:هیج دستگاهی به اندازه دستگاه قضایی ارتباط موثر با نهاد‌ها و سازمان‌های مختلف ندارد، اما نکته‌ای که مهم است استقلال دستگاه قضایی دربرابر زیاده خواهی‌ها، جوسازی و خواسته‌های نامعقول و غیرقانونی اشخاص است.

حجت‌الاسلام اکبری گفت:دستگاه قضایی همواره مورد حمله و آماج انواع حرف و حدیث هاست و در این شرایط مهم، قاضی مستقل، خداترس وخدا دوست نباید تسلیم هوا‌های نفسانی و همچنین خواسته‌های نابحق افراد در هر رده، مقام وجایگاهی شود.

رئیس کل دادگستری مازندران به اقدامات و عملکرد دستگاه قضایی در ۱۰ ماه گذشته اشاره کرد وگفت:خوشبختانه با تلاش ومجاهدت قضات وکارکنان ازجایگاه خوبی در کشور برخورداریم مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها نسبت به گذشته بسیارکاهش یافته واز ۶ ماه تا ۲ سال به ۸۶ روز رسیده است.

او، نظارت روسا و دادستان‌ها بر عملکرد همکاران قضایی و اداری و بررسی مستمر وضعیت رسیدگی به پرونده‌ها رامورد توجه و تاکید قرارداد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار