نماینده مردم گلپایگان و خوانسار:

پزشکان متخصص، عادلانه سهمیه بندی شوند

نماینده مردم گلپایگان و خوانسار گفت: پزشکان متخصص باید عادلانه توزیع شوند تا بیماران ناچار نشوند به شهر‌های دیگر سفر کنند.

سید مسعود خاتمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های بهداشت و درمان گلپایگان، اظهار کرد: در کشور و استان اصفهان باید نیرو‌های متخصص عادلانه توزیع شوند تا بیماران ساکن شهر‌های کوچک مجبور نباشند برای درمان به شهر‌های بزرگتر سفر کنند.
او ادامه داد: به عنوان مثال بخش جراحی مغز و اعصاب در گلپایگان فعال نیست و اگر فردی تصادف کند باید به نجف‌آباد یا اصفهان اعزام شود که در مواردی بیمار جان خودش را از دست داده و این قابل بخشش نیست.


نماینده مردم گلپایگان و خوانسار در مجلس گفت: شبکه بهداشت و درمان و ریاست بیمارستان به دنبال تجهیز کردن اتاق عمل برای جراحی‌های مغز و اعصاب هستند و لازم است استان هم در این راه کمک و پزشک مورد نیاز را تأمین کند تا شهر‌های اطراف هم از این ظرفیت استفاده کنند.
خاتمی یادآور شد: شهرستان گلپایگان نیرو‌های پزشک متخصص و نامور در کشور زیاد دارد که خوب است از آن‌ها درخواست شود برای طبابت به زادگاهشان بیایند و شرایط هم برای آن‌ها فراهم شود.


او همچنین با اشاره به اینکه تعداد متخصصان پزشک خانم ۵۰ برابر دوران قبل از انقلاب شده یادآور شد: قبل از انقلاب تنها یک مرکز پیوند کلیه داشتیم، اما اکنون بیش از صد مرکز در این زمینه فعال است و در زمینه آموزش پزشکی هم توانسته ایم پزشکان خوبی را تربیت کنیم.

در این مراسم رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان گفت: به همت نماینده گلپایگان و خوانسار، یک دستگاه ماموگرافی به ارزش حدود ۳۰ میلیارد ریال خریداری و به بیمارستان گلپایگان تحویل شد.
علی‌اصغر صبوحی افزود: کلنگ ساخت پایگاه پیش بیمارستانی (اورژانس ۱۱۵) کد ۴ شهرستان گلپایگان هم در روستای سعیدآباد زده شد و قرار است به همت آقای نباتی از خیران سلامت این مرکز ساخته شود.
او اظهار کرد: ساخت بخش NICU با ۵ تخت مصوب از سال ۹۷ با کمک خیران مرحوم علی‌اکبری و مرحومه غم پرور آغاز شد، اما به دلیل شیوع کرونا و کمبود نیروی انسانی متوقف شد که اکنون به مرحله بهره برداری رسید.


رئیس شبکه بهداشت و درمان گلپایگان با اشاره به اینکه مردم گلشهر خواهان استقرار ۲۴ ساعته پزشک در مرکز جامع سلامت این شهر هستند گفت: با همکاری فرماندار و تخصیص ۲ میلیارد تومان اعتبار از محل بودجه‌های محرومیت‌زدایی، امروز کلنگ احداث خانه پزشک و سرایداری مرکز جامع سلامت گلشهر بر زمین زده خواهد شد تا پس از اتمام ساخت آن یک پزشک به صورت شبانه روزی در این شهر مستقر شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.