مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولید ماهی پرورشی در اولویت کار‌ها قرار دارد، گفت: تاکنون ۱۱۷ مجوز پرورش ماهی به ظرفیت ۹۰ هزار تن ماهی در سال صادر شده است.

عقیل امینی مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به اینکه اکنون ۵۶ قفس پرورش ماهی در سواحل استان مستقر شده است، گفت: ۴۶ قفس نیز در حال آماده‌سازی است که به‌زودی در  دریا نصب می‌شود.

وی ظرفیت اسمی ۱۸ مزرعه به بهره‌برداری رسیده در استان بوشهر را ۱۱ هزار تن عنوان کرد و افزود: نوع ماهی که برای پرورش در قفس تعیین شده، به سبب سازگاری با دما و شوری آب دریا گونه «سی باس» است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به فعالیت ۱۲ مجتمع پرورش میگو در استان، گفت: تولید میگوی پرورشی امسال از ۳۹ هزار تن فراتر رفت.

وی از فعالیت ۲۱ مرکز تکثیر لارو میگو در استان بوشهر خبر داد و افزود: در این مراکز سالانه افزون بر دو میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو تولید و در اختیار مجتمع‌های پرورشی در استان و سراسر کشور قرار می‌گیرد.

امینی به فعالیت ۷ مرکز پرورش سایر آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و گفت: پرورش جلبک، زالوی دریایی، واگذاری مدیریت، بهره‌برداری و نگهداری بنادر صیادی به بخش غیردولتی، افزایش ظرفیت تخلیه و صید آبزیان با ساخت، توسعه و بهسازی بنادر صیادی و ساخت ۵ زیستگاه مصنوعی آبزیان از دیگر موفقیت‌های استان بوشهر است.

وی از افزایش ظرفیت تخلیه صید آبزیان در بنادر استان به ۲۰۰ هزار تن در سال خبر داد و افزود: سالانه ۶۲ هزار تن آبزیان در استان صید می‌شود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.