دومین همایش منطقه‌ای شعر با عنوان "مرد میدان" یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی امروز در سنندج برگزار شد

دومین همایش منطقه‌ای شعر با عنوان "مرد میدان" یادواره شهید حاج قاسم سلیمانی امروز با حضور شاعران برجسته هفت استان غرب کشور در سنندج برگزار شد.

 این همایش به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان و با حضور شاعر برجسته کشوری، سید ولی الله کلامی زنجانی و شاعرانی از استان‌های کردستان، آذربایجان غربی، زنجان، ایلام، کرمانشاه، همدان و لرستان و جمعی از مسئولان در مجتمع فرهنگی و هنری فجر سنندج برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در کردستان در این همایش، با اشاره به آیه‌ای از قرآن اظهار داشت: راز محبوبیت شهیدان مانند حاج قاسم سلیمانی که نامشان همیشه زبانزد است، وصل به معنویت آنان است.

حجت الاسلام پورذهبی گفت: گاهی خداوند محبت را دل‌ها قرار می‌دهد و انسان‌ها محبوب دیگر افراد می‌داند.

برگزاری دومین همایش شعر منطقه ای «مرد میدان» در سنندج

شعر آیینی یک مکتب و فرهنگ است

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، اظهار داشت: امروز در این همایش خانواده‌های شهیدان نیز حضور دارند که اگر اکنون آسایشی و آرامشی در کشور وجود دارد به برکت خون این شهیدان است.

علی اصغر دریایی خاطر نشان کرد: این محفل شعر بهانه‌ای است که از سردار دلاور، شهید محور مقاومت، حاج قاسم سلیمانی یاد کنیم.

او اضافه کرد: همه‌ی مردم ایران و به خصوص مردم کردستان مدیون رشادت‌ها و دلاوری‌های این شهید هستیم و اگر دلاوری‌ها این شهید نبود، امنیت حال حاضر وجود نداشت.

دریایی تاکید کرد: اگر ما خود را پیرو مکتب حاج قاسم می‌دانیم، در نظر داشته باشیم که جان وصیت حاج قاسم اطاعت از رهبری است و نباید از خاطرمان برود ایامی که دشمنان در اتاق فکر برنامه ریزی می‌کنند وجود، ولی فقیه صالح است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: امروز اگر هدف گذاری دشمن، ولی فقیه است، چون می‌دانند در نبود ایشان نه از جمهوریت و نه از اسلام خبری خواهد بود.

او با اشاره به اینکه ما شعر آیینی را یک روایت نمی‌دانیم، بیان کرد: شعر آیینی یک فرهنگ و یک مکتب است که مبتنی بر آموزه‌های دینی و آیین و خلاقی است.

دریایی به صحبت‌های مقام معظم رهبری در دیدار با شاعران آیینی گریزی زد و به نقل از ایشان اظهار کرد: بزرگان دینی شما اسوه‌های حسنه هستند و تاکید داشتند که شاعران پیامبر و اولیا را به طوری توصیف کنید که برای مردم ملموس باشند چراکه آنان الگوی فرزندان ما هستند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با اشاره به اینکه دومین مطالبه امام از شعرای آیینی تبیین سبک زندگی ایرانی اسلامی بود، خاطر نشان کرد: اگر بخواهیم سبک زندگی را در مقابل جبهه دشمن به حالت اسلامی برگردانیم یک راه بیشتر نداریم و آن فرهنگ سازی با زبان شعر است چرا که زبان هنر شعر یک زبان بسیار گویا است و می‌تواند مفاهیم را به درستی انتقال دهد.

او افزود: پرهیز از اهانت به مقدسات سایر ادیان از دیگر مواردی بوده که رهبر به آن اشاره داشته، چون که وحدت را نگاهی تاکتیکی نمی‌دانیم و آن را نگاه راهبردی می‌دانیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.