کتاب جشن خرگوش‌ها نقد و بررسی شد

جلسه ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بامحوریت نقد وبررسی کتاب جشن خرگوش‌ها ویژه دانش آموزان پایه‌های پنجم، ششم، هفتم و هشتم باحضور میرکیانی نویسنده کشوری در سالن قلم چی بیرجند برگزار شد.

میر کیانی نویسنده کتاب جشن خرگوش‌ها پیرامون سوالات وابهامات دانش آموزان در مورد این کتاب گفت:داستان‌های فاب یا حیوانات در سراسر جهان موردتوجه نوجوانان و کودکان قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه کتاب درباره خرگوش‌هاست که جشنی به اسم جشن هویج دارند افزود: در این کتاب آنچه به مخاطب القا می‌شود بصیرت و آگاهی بود اینکه نوجوانان و نسبت به آنچه پیرامون شان اگاهی پیدا کنند و این کتاب را با تامل بخوانند.

میرکیانی همچنین در مورد عنوان کتاب گفت:اصل داستان با جشن خرگوش‌ها شروع می‌شود که دارای یک فصل مهم است و به نوعی تاثیر نهایی را در کل داستان دارد و همچنین تلفظ جشن خرگوش‌ها بسیار راحت و آسان است.

نویسنده کتاب جشن خرگوش‌ها در مورد سوال یکی از دانش آموزان پیرامون ابهام شخصیت‌های داستان بیان کرد:علت تعریف نشدن شخصیت‌ها در ابتدای داستان این بود که سعی کردم شخصیت‌ها را کم کم و براساس زاویه دید تعریف کنم و اینگونه مخاطب مجاب به خواندن بقیه آن می‌شود.

او در مورد نقش مار در این کتاب گفت:مار‌ها در این داستان حوادثی هستند که در مسیر حرکت یک انسان برای رسیدن به موفقیت اتفاق می‌افتد و اینکه باید انسان موانع رو پشت سر بگذارد.

میرکیانی در ادامه خیانت شخصیت بارباری به خرگوش‌ها عنوان کرد:بارباری در این داستان یک شخصیت فریب خورده است که نشان داد بدون زحمت به جایی انسان نمی‌رسد.

نویسنده کتاب جشن خرگوش‌ها گفت:به زودی رمان جشن خرگوش‌ها به صورت انیمیشین تولید و در سینما‌های کشور به روی پرده خواهد رفت و بسیاری از ابهامات نوجوانان از این کتاب برطرف خواهد شد.

در پایان این مراسم از دانش آموزان برگزیده پویش موج خواندن (کتاب جشن خرگوش‌ها) تقدیر به ِعمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار