اعطای ۲۴۲ میلیارد ریال تسهیلات اشتغال پایدار به روستاییان گلستان

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان از اعطای ۱۶۳ تسهیلات روستایی با مبلغ ۲۴۲ میلیارد ریال در راستای اشتغال پایدار به روستاییان خبر داد.

شهرکی مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان گفت: این میزان تسهیلات اشتغال ۲۰۰ نفر را در روستا‌های استان به همراه داشته است.

او افزود: از محل نامه‌های سفر رئیس جمهور به استان گلستان که اسفند سال ۱۴۰۰ انجام شد تاکنون ۷۷۷ فقره تسهیلات به مبلغ ۸۲ میلیارد ریال به متقاضیان پرداخت شده است.

شهرکی می‌گوید: بانک‌ها طرح‌های بزرگ خدماتی و صنعتی را مورد حمایت قرار می‌دهند و صندوق کارآفرینی امید کسب و کار‌های کوچک و عمدتا خانگی را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان گلستان در گفتگو با رادیو گلستان گفت: اولویت پرداخت تسهیلات طرح‌هایی هستند که بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و با پرداخت تسهیلات بیشترین اشتغالزایی را به همراه دارند و همچنین به زنجیره تامین کمک می‌کنند.

شهرکی گفت: افرادی که متقاضی دریافت این تسهیلات هستند باید بالای ۱۸ سال سن داشته باشند و داشتن کارت پایان خدمت سربازی برای آقایان الزامی است.

او با بیان اینکه یکی از الزامات پرداخت تسهیلات به متقاضیان داشتن مجوزفعالیت است، افزود: اگر این طرح‌ها نیازمند ساخت و ساز باشند تا دو سال خواب و بازپرداخت ۵ ساله برای آن‌ها در نظر گرفته می‌شود.

شهرکی گفت: سقف تسهیلات تا ۴ میلیارد تومان با کارمزد ۱۲ درصد است و چنانچه نیاز به ساخت و سازی وجود نداشته باشد بازپرداخت تسهیلات ۷ ساله خواهد بود.

او افزود: همچنین صندوق کارآفرینی امید به افرای که در نواحی صنعتی اقدام به راه اندازی کاری کنند و از نیرو‌های روستایی با بیمه و حقوق اداره کار استفاده کنند به ازای هر فرد به کار گرفته شده مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات با سود ۶ درصد تا سقف ۴ میلیارد تومان پرداخت می‌کند.

شهرکی گفت: افرادی که دارای طرح هستند طرح خود را به اداره کار ارائه دهند و پس از تایید، تسهیلات به صورت مرحله‌ای به آن‌ها پرداخت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.