به دلیل فاصله بسیار زیاد تیر‌های برق با منازل روستایی شاهد افت ولتاژ برق هستیم و خیلی از منازل روستایی مجبور به استفاده از برق غیرمجاز هستند.

مهیار پودینه مقدم سرپرست امور برق شهرستان خاش پس از بازدید از وضعیت شبکه برق این روستا اظهار کرد: توسعه شبکه برق روستای رحمان آباد خاش منوط به تایید استعلام از سازمان‌های متولی است.

سرپرست امور برق شهرستان خاش گفت: دی ماه سال گذشته (۱۴۰۰)، درخواستی مبنی بر توسعه شبکه برق روستای رحمان آباد بخش ایرندگان خاش به امور برق این شهرستان ارائه شد.

مهیار پودینه مقدم ادامه داد: پس از ثبت این درخواست، برداشت کروکی و تهیه طرح توسعه مورد نیاز انجام شد، اما شورا و دهیاری محترم این روستا جهت دریافت و پیگیری استعلامات از متولیان زمین تاکنون اقدامی نکرده‌اند.

وی با بیان اینکه طبق قانون هرگونه احداث و توسعه شبکه برق در حوزه روستایی منوط به اخذ و تأیید استعلام از سازمان‌هایی متولی زمین از جمله اداره منابع طبیعی، بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی و ... است، گفت: شورا و دهیاری روستای رحمان آباد ایرندگان خاش، جهت اخذ استعلامات مورد نیاز برای توسعه شبکه برق این روستا، باید نسبت به دریافت و ارائه پاسخ آن‌ها اقدام کنند.

سرپرست امور برق شهرستان خاش با بیان اینکه روستای رحمان آباد ایرندگان خاش دارای ۳۲ خانوار است، گفت: یک دستگاه ترانسفورماتور، ۲ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۲۰۰ متر شبکه فشار متوسط از جمله حجم مورد نیاز جهت اجرای پروژه توسعه شبکه برق این روستا است.

وی با بیان اینکه ۹ پروژه توزیع برق این شهرستان در بخش برق‌رسانی، اصلاح و توسعه شبکه برق در این منطقه افتتاح شده است گفت: نصب ۱۴ دستگاه ترانسفورماتور، احداث ۳.۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط و حدود ۲۱ کیلومتر شبکه فشار ضعیف از جمله حجم شبکه‌های افتتاح شده است.

پودینه مقدم با بیان اینکه اعتبار پروژه‌های مذکور ۸۵ میلیارد ریال بوده است افزود: رسالت امور برق شهرستان خاش خدمت رسانی به مردم است و در این مسیر از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

از آنجائیکه سرپرست امور برق شهرستان خاش کوتاهی شورا و دهیار این منطقه را دلیل رفع نشدن مشکل در سال‌های اخیر عنوان کرده به سراغ دهیار این روستا رفتیم و ماجرا را جویا شدیم.

چندین سال است مکاتبه و نامه نگاری برای رفع این مشکل داریم

مجید قربانی دهیار روستای رحمان آباد خاش می‌گوید: چندین سال است مکاتبه و نامه نگاری برای رفع این مشکل داریم چرا که اکثر ساکنان این روستا به دلیل نبود برق از روستا کوچ کرده‌اند.

وی با تایید بررسی و پیگیری مشکل از سوی شرکت برق  گفت: مسؤولان این شرکت برای پیگیری بیشتر در روز‌های اخیر نیز قول مساعد داده و قرار شده در منطقه حضور یابند و اقدامات زیرساختی برای رفع مشکل انجام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار