تکتم زاده احمد گفت طبق ارزیابی انجام شده حدود ۶۷ درصد از موارد پیشگیری از سقط جنین سالم کشور در مراکز نفس مربوط به خراسان رضوی بوده است.

تکتم زاده احمد دبیر قرارگاه کشوری مراکز نفس ویژه پیشگیری از سقط گفت: از زمان راه‌اندازی مراکز نفس از اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ در سطح کشور، بیش از هزار و ۵۰۰ مورد پیشگیری از سقط جنین سالم انجام شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۹۹۸ مورد پیشگیری از سقط جنین سالم متعلق به خراسان رضوی بوده است که سهم مرکز نفس مشهد ۴۹۸ نفر است.

مدیر مرکز نفس خراسان رضوی گفت: امسال میزان اثرپذیری‌های مشاوران مراکز نفس به نسبت سال گذشته رشد ۵۰ درصدی داشته، به طوریکه اثرپذیری مشاوره ها از ۴۰ به ۹۰ درصد افزایش یافته است، پارسال از هر ۱۰ مورد ۴ مورد از سقط منصرف می‌شدند و اکنون این عدد به ۹ مورد رسیده است.

وی بیان کرد: در میان موارد مراجعه کننده بیش از پنج مورد آنان اتباع خارجی بودند که این گروه هم همانند مادران باردار ایرانی تحت پوشش خدمات کامل و رایگان قرار گرفتند.

دبیر قرارگاه کشوری نفس در ادامه گفت: هم‌اکنون مرکز نفس در ۲۹ استان کشور فعال است و در تازه‌ترین اقدام صورت گرفته افتتاح مرکز نفس لرستان را داشتیم و به دنبال آن هستیم تا این مراکز در استان‌های البرز و چهارومحال بختیاری هم راه‌اندازی شود.

زاده‌احمد افزود: هم‌اکنون علاوه بر شهر مشهد؛ مراکز نفس در ۱۷ شهرستان خراسان رضوی دایر است، این مراکز در سه حوزه شناسایی، حمایت و فرهنگ‌سازی فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار