معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون بیش‌از ۱۳۱ هزار و ۷۱۵ نفر از شهروندان استان در محدوده زیر پوشش این اداره‌کل در طرح نهضت ملی مسکن نام‌نویسی کرده‌اند.

ابوالفضل مهدیار گفت: بر اساس آخرین آمار از مجموع کل ثبت نام کنندگان این طرح در سیستان و بلوچستان ۲۸ هزار و ۸۸۰ متقاضی تایید نهایی شدند.

وی ادامه داد: هم‌اینک امکان نام نویسی طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهر‌های زیر پوشش این اداره‌کل همچون زابل، زاهدان، هیرمند، نیمروز، هامون، زهک، رامشار، مهرستان، جالق، خاش، میرجاوه، نوک آباد و سیب و سوران فراهم است.

معاون مسکن و ساختمان اداره‌کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه طرح توسعه افقی شهرها، یکی از مهمترین راهکار‌ها برای اجرا و تسریع در روند ساخت پروژه‌های نهضت ملی مسکن است، گفت: این اداره‌کل همسو با سیاست‌های دولت ساخت واحد‌های ویلایی را در اولویت قرار داده بطوریکه در تمامی شهر‌های استان بجز زاهدان که زمین برای ساخت واحد‌های تک واحدی موجود بوده این اقدام در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: سهمیه ساخت واحد‌های مسکونی در محدوده شهر‌های زیر پوشش این اداره‌کل در برنامه چهار ساله ۹۶ هزار و ۱۹۶ واحد بوده که تاکنون عملیات ساخت ۱۱ هزار و ۶۷۱ واحد آن آغاز شده است.

مهدیار افزود: برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن همه دست اندارکاران تاکنون خوب پای کار آمدند و به واسطه همین همکاری در مقیاس ملی مسکن جایگاه خوبی پیدا کرده‌ایم.

وی از معافیت متقاضیان زیر پوشش نهاد‌های حمایتی از پرداخت وجه اولیه نهضت ملی مسکن خبر داد و گفت: افراد زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی از پرداخت آورده اولیه معاف شدند تا گام مناسبی در حوزه مسکن برای محرومان برداشته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار