منابع خبری از درگیری لفظی وزیر امنیت داخلی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشست کابینه امنیتی خبر دادند.

در پی مخالفت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و یعقوب شبتای، بازرس کل پلیس با پیشنهاد ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی برای تخریب منازلی در قدس، بن غفیر با آنان وارد درگیری لفظی شد.

به گزارش خبرگزاری سما، بن غفیر در پایان نشست کابینه امنیتی خواستار آن شد تا در واکنش انتقامجویانه به عملیاتی که یک فلسطینی با استفاده از خودرو در شهرک راموت انجام داد، آپارتمانی ۱۴ طبقه در شهرک سواحره به بهانه ساخت بدون مجوز تخریب شود، اما نتانیاهو با این خواسته مخالفت کرد و گفت: تخریب منازل موجب افزایش انتقادات بین المللی علیه اسرائیل می‌شود. بن غفیر نیز در پاسخ او گفت: از این که در پی آن هستید تا سیاست مهار را دنبال کنید، رنجیده خاطر شدم.

بر اساس آنچه که پایگاه اینترنتی وای نت اعلام کرد آپارتمان مورد نظر بن غفیر در سواحره، هنوز تکمیل نشده است، اما بن غفیر خواستار منفجر کردن آن شد.

بن غفیر در شرایطی با نتانیاهو وارد درگیری لفظی شد که هفته گذشته نیز نخست وزیر پیشنهاد او را برای تخریب آپارتمانی در سلوان (قدس اشغالی) که ۱۴ خانواده و ۱۰۰ نفر را در خود جای داده است، رد کرد. سفارتخانه‌های آمریکا و سفرای اروپایی از نتانیاهو خواسته بودند برای دوری از درگیری با فلسطینیان از چنین اقدامی پرهیز کند.

یکی از نزدیکان نتانیاهو در پایان نشست کابینه امنیتی گفت: تخریب آپارتمان مورد نظر در سواحره می‌تواند شرایط قدس را متشنج کند، این کار در دیدگاه کشور‌های عربی یاد آور بمباران ساختمانی در منطقه ضاحیه بیروت در سال ۲۰۰۶ است. اما بن غفیر معتقد است کشور مستقل باید در پایتخت خود بتواند قوانین ساخت وساز خود را اجرا کند.

پس از درگیری لفظی میان بن غفیر و نتانیاهو، نخست وزیر خواستار آن شد تا واکنش به عملیات در شهرک راموت، واکنشی عادی باشد، اما بن غفیر خواستار واکنش تند شد. نتانیاهو مخالفتش با خواسته بن غفیر را ملاحظات سیاسی خواند، اما وزیر امنیت داخلی پاسخ داد، کدام ملاحظه سیاسی دلیلی ندارد ما واکنش نشان ندهیم.

همچنین پیش از این، بن غفیر با یعقوب شبتای نیز در موضوع تخریب منازل در قدس اشغالی درگیری لفظی پیدا کرد. منابع پلیس گفتند بن غفیر خواستار سرعت دادن به تخریب منازل شد، اما شبتای در پاسخ او گفت: تصمیم گیری اینگونه نیست، من با توجه به محدودیت‌های عملیاتی، طرح‌های اجرایی را پیشنهاد داده ام، چون به اندازه کافی نیرو در اختیار ندارم تا چنین ماموریتی را انجام دهم، آیا می‌توانی ۳۰۰ نیرو در اختیارم قرار دهی؟

این درگیری‌ها در شرایطی است که افسران عالی پلیس لب به اعتراض گشوده وگفته اند همکاری آنان با بن غفیر دشوار است، چون مواضع وزیر امنیت داخلی را در رسانه‌ها می‌شنوند و می‌خوانند و تدابیر و تصمیمات او سازمانی و تشکیلاتی نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اسدی
۰۰:۱۵ ۲۷ بهمن ۱۴۰۱
خوب به ما چه ؟درگیری لفظی اونا چه ربطی به ما دارد؟
آخرین اخبار