توصیه‌های معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار برای کاهش خطرات ناشی از بارش برف

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه این استان در شرایط اضطراری ناشی از بارش برف قرار دارد، گفت: برای کاهش خطرات و آسیب‌های ناشی ازاین موضوع می‌طلبد تا مردم و مسافران به توصیه‌های مسئولان توجه جدی داشته باشد.

علی حیدری روز چهارشنبه ۲۶ بهمن گفت: طی فعالیت سامانه بارشی اخیر، بارش قابل توجهی از برف در استان به ثبت رسیده که ارتفاع آن در کوهرنگ به حدود ۲ متر و نیم می‌رسد و این موضوع سبب شده تا استان در شرایط اضطراری قرار گیرد و از استان‌های همجوار ماشین آلات و تجهیزاتی برای برف روبی به استان اختصاص یابد.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در شرایط اضطرار کمک بخش خصوص نیز ضروری است و با توجه به هم افزایی و انسجامی که در استان وجود دارد تاکنون شاهد کمترین خسارت در استان بوده ایم و تلفات جانی تاکنون گزارش نشده است.


بیشتر بخوانید


سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری توصیه کرد تا مسافران از سفر به این استان تا اطلاع بعدی خودداری کنند و مردم استان نیز در خانه‌های خود بمانند و از تردد‌های غیرضروری در محور‌ها و معابر بپرهیزند.

حیدری خاطرنشان کرد: در شهرستان‌هایی از جمله کوهرنگ که ارتفاع برف، زیاد است می‌طلبد تا مردم دودکش‌های خود را تا شعاع ۲ متری از برف تمیز کرده تا در صورت وزش باد برف در دودکش پرتاپ نشود و مانعی برای خروج گاز مونوکسیدکربن نشود.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود که مردم در حاشیه شهر‌ها و روستا‌ها کمتر تردد کنند چراکه با وجود برف و سرما امکان دارد حیوانات وحشی به محل زندگی انسان‌ها نزدیک شوند و این موضوع می‌تواند خطرناک باشد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، برف روبی پشت بام خانه‌های فرسوده و قدیمی را ضروری دانست و گفت: امکان دارد سنگینی برف منجر به تخریب این خانه‌ها شود از همین رو لازم است تا پشت بام‌ها سبک شود.

گفتنی است؛ بارش برف ناشی از سامانه بارشی اخیر از روز یکشنبه در استان آغاز و تا روز پنجشنبه ادامه دارد. این سامانه تاکنون در ایستگاه چلگرد حدود ۲ متر و نیم برف به همراه داشته است و در دیگر نقاط استان بارش قابل توجهی به ثبت رسیده است.

بارش سنگین برف اگرچه تردد در محور‌های ارتباطی این استان را کند و لغزنده کرده است، اما با تلاش راهداران به جز گردنه‌های برف‌گیر کوهرنگ که به سبب سقوط بهمن مسدود شده، تردد در دیگر محور‌ها برقرار است.

طی این مدت امدادگران هلال احمر به بیش از سه هزار نفر در استان امدادرسانی کردند.

توصیه می‌شود تا مسافران تا اطلاع بعدی از سفر به این استان و تردد در محور‌های مواصلاتی آن از جمله شهرستان کوهرنگ خودداری و در صورت ضرورت تردد، رانندگان خودرو‌های خود را به زنجیرچرخ مجهیز کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار