رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه با اشاره به اهمیت فراوان اجرای قوانین در راستای خدمت مطلوب به جامعه ایثارگران باتوجه به فداکاری‌های آنان، گفت : برای اجرای بعضی از این قوانین که مورد انتظار ایثارگران است یا زیرساخت‌ها فراهم نیست یا شرایط مالی و اعتباری برای اجرایی شدن آن‌ها وجود ندارد.

پرویز توسلی‌زاده رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه در همایش حقوق شهروندی ایثار با موضوع آسیب شناسی قوانین حوزه ایثارگران که در سراسری کوثر بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه برگزار شد؛ به اطلاع رسانی دقیق و توجیه شرایط اجرای قوانین به جامعه ایثارگران تاکید کرد و گفت : در شرایط حاضر توانایی مالی - اقتصادی و حتی زیر ساختی برای اجرای برخی از این قوانین را نداریم و باید این‌ها را صادقانه به این جامعه هدف اطلاع رسانی کنیم.

وی به وضع برخی قوانین در حوزه ایثارگران بدون ایجاد زیرساخت‌ها لازم اشاره کرد و خواستار وضع قوانینی شد که به باور و اعتماد مردم بویژه ایثارگران آسیب نزد و بدانند اگر برای آن‌ها قانونی وضع می‌شود اجرا نیز حتما خواهد شد و بدانیم توجه به این نکته در سرمایه اجتماعی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بسیار پر اهمیت است.

توسلی‌زاده خواستار اطلاع رسانی و توجیه دقیق آحاد جامعه نسبت به خدمات، ایثار و از خود گذشتگی ایثارگران شد که اگر تسهیلات اشتغال و مسکن برای این عزیران هست بدانند این خدمات در قبال آن فداکاری که جان و اعضای بدن خود را تقدیم کردند؛ هیچ ارزشی ندارد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه تاکید کرد: همه ما معتقد هستیم شرایط و امکانات برای زندگی مطلوب همه آحاد جامعه در کشور باید فراهم شود و در این شکی نیست.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین مولفه‌های قدرت نظام است

توسلی‌زاده بر ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تاکید کرد و گفت: یکی از مولفه‌های مهم قدرت نظام ما همین فرهنگ ایثار و شهادت است چرا که وقتی دشمن می‌بینند جامعه ما برای دفاع از ارزش‌ها و آرمان‌های خود دست به جان فدایی و ایثار می‌زند جرائت روبرو شدن با ما را پیدا نمی‌کند.

وی بر انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل جوانان و نوجوانان تاکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمانشاه بیان داشت: به هیچ وجه نمی‌توان ارزش ایثار و خود گذشتگی ایثارگران و شهدا را با مادیات سنجید؛ چطور می‌توان ارزش معنوی از دست دادن جان یک نفر یا پدر خانواده را با معیار‌های مادی مانند تسهیلات مسکن و شغل سنجید و مقایسه کرد بنابراین باید به جامعه اهمیت خدمت رسانی به جامعه ایثارگران را توجیه و بیان کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.