رئیس سازمان تبلیغات اسلامی گفت: بنا به توصیه قرآنی، بهره مندی از «خانواده» در تقویت سنت الهی ضروری است.

آئین «اختتامیه پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های عملیه»، صبح امروز پنج شنبه ۲۷ بهمن با حضور حجج اسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضائیه، محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی و سید جمال الدین میر محمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه به همراه جمع زیادی از علاقه‌مندان به حوزه قرآنی در سالن کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در این مراسم با بیان اینکه خداوند عالم برای تبیین کلمه حق و هدایت بشر و برای اقامه حق بر روی «خانواده» حساب ویژه‌ای باز کرده است اظهار داشت: خداوند متعال در حالی کتاب الهی را برای هدایت و تدبر و تبیین بشر فرستاده که حضرت خدیجه کبری (س)، حضرت فاطمه الزهرا (س)، حضرت زینب (س)، سید الشهداء وهمه اهل بیت علیهم السلام را به همراه خانواده و فرزندانشان در این هدایت و راهنمایی بشر، کمک حال پیامبر اکرام (ص) و امیر المومنین (ع) اعلام کردند و تاکید خداوند بر حضور خانواده در عرصه هدایت نیزمحل تأمل است.

وی افزود: اگر چه هم اکنون نیز رسالت حضرت امام (ره) نسبت به دفاع از انقلاب بر دوش همه ما قرار دارد، اما طلاب با داشتن لباسی که نشانه رسالت نبوی است باید بنا به توصیه قرآنی برای یاری رساندن به سنت الهی به سراغ خانواده بروند و از آنان در تقویت سنت پیامبر بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه وظیفه ما خدمت به طلاب و خانواده آنان بویژه طلابی که منشاء برکات فراوان برای مردم بودند؛ از «مهرواره بانو» به عنوان طرحی که توانست خاطرات بسیار زیبا بانوان جهادی از دست گیری مردم را به نمایش بگذارد، یاد کرد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در پایان اذعان کرد: ما یاری گر تمام کسانی هستیم که در کار‌های فرهنگی و «جهاد تبیین» فعال هستند و معتقدیم بار هدایت، تبیین، اقامه در دین فقط بر دوش طلاب نیست بلکه این نقش خانواده در نظام اجتماعی است که می‌تواند در این مسیر حائز اهمیت باشد و از این رو، خادمی سازمان تبلیغات اسلامی برای آنان از وظیفه ماست.

درادامه نیز، حجت الاسلام سید جمال الدین میر محمدی، رئیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه در این مراسم ضمن تشکر از سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان دارالقرآن الکریم و خانواده طلاب در همکاری با این جشنواره؛ از شرکت بیش از ۳۴ هزار نفراز خانواده طلاب در این جشنواره خبر داد و با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در توجه به حوزه حفظ قرآن درجامعه و تاکید بر تدبر و توجه به مفاهیم قرآنی اظهار داشت: توصیه‌های رهبری بار مسئولیت ما را در این زمینه افزایش می‌دهد.

وی با اشاره به برنامه‌های جدید مرکز خدمات حوزه‌های علمیه گفت: امیدواریم با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی بتوانیم در یک دوره پنج ساله، ۲۰۰۰۰ نفر را در حفظ قرآن کریم فعال کنیم. این درحالی است که طرح ۴۰۰۰ نفر حافظ قرآن کریم و ۱۰۰۰ معلم حفظ قرآن در سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد و طرح‌هایی همچون «ایجاد شبکه منظم و فعال قرآنی» و «ایجاد سامانه جامع اطلاعات قرآنی» نیز از دیگر برنامه مرکز خدمات حوزه‌های علمیه برای سال آینده خواهد بود.

در پایان نیز از برگزیدگان رتبه‌های برتر پنجمین جشنواره بین المللی قرآن و عترت مرکز خدمات حوزه‌های علمیه با حضور حجج اسلام اژه‌ای، قمی و میرمحمدی و حامد علامتی، رئیس کانون پرورش فکری و کودکان و نوجوانان و سردار شیرازی تقدیر و از پوستر طرح تربیت ۴ هزار حافظ قرآن کریم و یک هزار تربیت معلم روخوانی و حفظ قرآن کریم نیز رونمایی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار