موسوی فرد گفت: غالب اختلاف‌ها در خانواده‌ها ناشی از تبعیت از هوای نفس است؛ درمان و راه رسیدن به تقوا از مسیر اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه امروز (۲۸ بهمن‌ماه) اهواز گفت: غالب اختلاف‌ها در خانواده‌ها ناشی از تبعیت از هوای نفس است؛ درمان و راه رسیدن به تقوا از مسیر اهل بیت (ع) است و باید توجه شود نماز بی‌ولایت نیز خود را فریب دادن است.

او افزود: زمانی که انسان هوای خود را معبود خود قرار می‌دهد، درگیر هوا و هوس شده است. برخی برای مقام‌پرستی حاضر هستند جنایت مرتکب شوند. قدرت‌پرستی، قدرت‌طلبی، فرزندپرستی، زن‌پرستی و کسب محبوبیت و شهرت بین مردم نیز بیماری هستند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد معتقد است که برخی با زبان می‌گویند لااله‌الاالله، اما در دل می‌گویند لااله‌الاانا.

خطیب جمعه اهواز با بیان اینکه خط‌بندی‌ها و صف‌بندی‌ها بر محور ولایت است، یادآور شد: زمانی که به کار‌های روزمره توجه می‌کنیم می‌بینیم که خدایان زیادی به جز خدای متعال در زندگی ما نقش ایفا می‌کنند و خود را به شرک آلوده می‌کنیم.

این فرد مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تاکید بر خودداری از خام‌فروشی صرف نفت و با اشاره به مشکلات آن گفت: اگر شب و روز و به صورت جهادی کار کنیم امیدواریم تا ۳۰ سال آینده اقتصادمان را جهانی کنیم.

او همچنین با تبریک فرا رسیدن عید مبعث پیامبر اکرم (ص) گفت: به تعبیر امام (ره) روز بعثت پیامبر (ص) در سراسر عالم نظیر ندارد و شریف‌تر از این روز وجود خارجی ندارد. به دلیل اینکه دیگر در دنیا چنین اتفاقی نیفتاده و شخصیتی مانند پیامبر (ص) وجود ندارد، این روز نظیر ندارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار