درخواست شولتس از شرکا برای دادن تانک به اوکراین

صدراعظم آلمان از شرکای اروپایی خود خواسته است تا به وعده‌های خود مبنی بر تأمین تانک‌های لئوپارد به اوکراین عمل کنند.

علی‌رغم درخواست‌های صریح از برلین برای صدور مجوز ارسال تانک جنگی به کی‌یف در اوایل سال جاری، تعداد کمی از کشور‌ها برای تهیه تانک‌های لئوپارد ساخت آلمان اقدام کرده‌اند و هم‌اکنون آلمان از شرکای اروپایی خود خواسته است تا به وعده‌های خود مبنی بر تأمین تانک‌های لئوپارد به اوکراین عمل کنند.

به گزارش راشاتودی، «اولاف شولتس» صدراعظم آلمان روز جمعه در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که کشورش باید به اوکراین در درگیری با روسیه کمک کند. با این حال او پیشنهاد کرد که متحدان برلین به عهد خود برای ارسال تانک‌های اصلی نبرد لئوپارد ۲ از موجودی‌های خود عمل نکرده‌اند.

صدراعظم آلمان گفت: «کسانی که می‌توانند چنین تانک‌های جنگی را بفرستند، باید واقعاً این کار را انجام دهند.»

این در حالی است که بیش از ۵۰۶ هزار نفر با امضای طوماری از صدراعظم آلمان خواستند ارسال تسلیحات به اوکراین را متوقف کرده و به برقراری گفت‌وگو‌های صلح کمک کند.

کشور‌های غربی از زمان آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ حمایت‌های گسترده تسلیحاتی، مالی و دیپلماتیک را از کی‌یف به عمل آورده‌اند. در ادامه این حمایت ها، امروز (جمعه) آلمان میزبان رهبران کشور‌های غربی است.

رویترز در این باره نوشت مقامات ارشد نظامی و سیاسی امروز از سرتاسر جهان در کنفرانس امنیتی مونیخ گردهم می‌آیند تا جدیدترین اقدامات لازم برای حمایت از اوکراین در جنگ با روسیه را بررسی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار