پیشکسوت فوتبال گفت: یک مربی خارجی با رزومه و با انگیزه و جوان برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب کنند.

رسول کربکندی پیشکسوت فوتبال درباره تعلل فدراسیون فوتبال در انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال اظهار کرد: ما همیشه زمان را راحت از دست می‌دهیم و این موضوع بدعت در فوتبال ما شده است. همچنین در لحظات آخر تصمیم می‌گیریم. مشکل فوتبال ما این است که تفکرات متفاوت و چند گانه باعث می‌شود که دیر به نتیجه برسیم و ضرر کنیم.

او ادامه داد: ۲ ماه مانده به جام جهانی، رئیس فدراسیون فوتبال و سرمربی تیم ملی عوض شدند. اکنون هم بر سر این موضوع به اتفاق نظر نرسیدند که مربی داخلی یا خارجی برای هدایت تیم ملی انتخاب کنند.۳ ماه از جام جهانی گذشته است و بیشتر تیم‌ها کارشان را برای جام ملت‌های آسیا شروع کردند، اما ما زمان را از دست دادیم.

کی روش انگیزه سابق را ندارد 

کربکندی درباره اینکه گزینه داخلی یا خارجی  برای هدایت تیم ملی فوتبال انتخاب شود، گفت: با احترام به مربیان ایرانی که جایگاه خود را دارند، اما با توجه به شرایط فوتبال ما، دخالت‌ها و خواسته‌های سرمربی تیم ملی بهتر است که یک مربی خارجی با رزومه و  با انگیزه و جوان برای سرمربیگری تیم ملی انتخاب کنند. سرمربی جدید همانند رنار سرمربی تیم ملی عربستان انگیزه داشته باشد. کی روش در اواخر کارش قرار دارد و انگیزه سابق را ندارد.

تنها روی امیر قلعه نویی مانور می دهند 

پیشکسوت فوتبال تصریح کرد: علی دایی را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌کنند. در حال حاضر تنها روی امیر قلعه نویی به عنوان گزینه داخلی مانور می‌دهند. دیدگاه شخصی ام این است که یک مربی خارجی با رزومه خوب که به سبک فوتبال ما بخورد برای هدایت تیم ملی برگزینند.

دخالت بازیکنان در انتخاب سرمربی بدعت غلطی است 

او درباره اینکه بیشتر مربیان با تیم‌های خود قرارداد دارند، گفت: مربی صاحب نام زیاد هستند که تیم ندارند. به هر حال نام و شخصیت سرمربی جدید هم مهم است، چرا که اسکوچیچ را خیلی از بازیکنان قبول نداشتند. به هر حال بدعت غلطی است که بازیکنان درباره بودن یا نبودن یک مربی تصمیم می‌گیرند. بی برنامگی را کنار بگذاریم و به مربی جدید هم فرصت بدهیم. هر مربی بیاید کار سختی در جام ملت‌های آسیا پیش رو دارد.

انتخاب مربی نمره موقت کار قشنگی نیست 

کربکندی درباره تدارک ۲ بازی دوستانه قبل از انتخاب سرمربی تیم ملی فوتبال بیان کرد: به نظرم قشنگ نیست که یک مربی نمره موقت انتخاب کنند تا در این ۲ بازی دوستانه هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و رزومه برای آن مربی درست شود.

او درباره اینکه با اظهارات خداداد عزیزی مبنی بر اینکه انتخاب سرمربی تیم ملی سیاسی است، موافق است، گفت: صددرصد، سیاسیون در  ورزش و فوتبال ما نقش دارند. به نظرم اختلاف نظر بین مسئولان ورزش و سیاسیون باعث شده که تصمیم گیری برای انتخاب سرمربی تیم ملی سخت شود.

پیشکسوت فوتبال درباره آینده فوتبال را چطور ارزیابی می‌کند، گفت: به نظرم تیم‌های معمولی آسیا هم به ما می‌رسند چرا که تیم‌هایی همانند بحرین با برنامه کار می‌کنند. ما تیم بدون برنامه ریزی در آسیا هستیم. عربستان فوتبالش را به کجا رسانده است و آن‌ها با جذب رونالدو انگیزه در جوانان خود ایجاد کردند و ورزشگاه‌های خود را پر می‌کنند و توجهات دنیا را به فوتبال خود سوق می‌دهند. آن‌ها با برنامه پیش می‌روند و چند سال دیگر ما حسرت می‌خوریم.

او افزود: بی برنامگی در فوتبالمان باعث شده که عقبگرد داشته باشیم و دلخوش به ۴ لژیونر خود هستیم تا فوتبالمان را نجات بدهند. اگر مهدی طارمی مصدوم شود پشتوانه سازی صورت نگرفته تا بازیکنی جایگزینش شود.    

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار