مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ۳میلیون و ۸۸۱ هزار و ۶۷۱ نفر تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی هستند.

علیرضا رمزی مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: ۱۱ میلیون و ۸ هزار و ۷۲۸ نسخه تمام الکترونیک و ۲ میلیون و ۲۷۶ هزار و ۸۴۸ نسخه نیمه الکترونیک بیمه سلامت تا کنون در استان صادر شده است.

وی افزود: دقت بیشتر در زمان ثبت نسخ توسط پزشکان و جلوگیری از اشتباهات ناخواسته در زمان پیچیدن دارو و اخذ آزمایش‌های مورد نیاز از جمله مزایای الکترونیکی شدن نسخ در بیمه سلامت است.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی ادامه داد: نسخه نویسی الکترونیک یکی از ارکان مهم پرونده سلامت الکترونیک است که باعث جلوگیری از قاچاق دارو و هدفمندی یارانه‌های دارو‌ها و جلوگیری از هدر رفت منابع ملی، جلوگیری از اتلاف وقت افراد و رفع و کاهش مشکلات نسخه خوانی و استحقاق سنجی آنلاین بیمه شدگان می‌شود.

رمزی بیان کرد: همچنین از طریق نسخه نویسی الکترونیک امکان نظارت غیر مستقیم برخدمات و امکان گزارش دقیق و بیشتر تجزیه و تحلیل اطلاعات افراد مقدوراست.

مدیرکل بیمه سلامت خراسان رضوی گفت: جمعیت کل بیمه شدگان تحت پوشش این بیمه شامل پنج صندوق بیمه‌ای، صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، صندوق سایر اقشار و صندوق همگانی است.پرهزینه‌ترین دارو‌ها مربوط به بیماران دیابتی و انسولین قلمی و پر مصرف‌ترین دارو‌ها مربوط به کاهنده قند خون است.

رمزی بیان کرد: هم اکنون در خراسان رضوی تعداد ۵۸ هزار و ۳۴۷ بیمار خاص و صعب العلاج تحت پوشش بیمه سلامت قراردارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.