مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه از تولید کنندگان محصولات باغی و جالیزی (مزرعه و گلخانه ای) استان خواست تا محصولات خود را به منظور اخذ شناسه تولید محصول (QR code) در سامانه سماک ثبت کنند.

کیومرث اکبری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه از بین محصولات باغی، کیوی، انگور، سیب درختی، خرما، مرکبات، پسته و انار از محصولاتی هستند که باید برای دریافت کد در سامانه سماک ثبت شوند گفت : خیار، گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل دلمه‌ای و کرفس از محصولات جالیزی و گلخانه‌ای هستند که مشمول دریافت شناسه تولید در سامانه سماک هستند.

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه نظارت بر روند تولید از کاشت تا برداشت، حفظ سلامت محصول و عرضه در بازار‌های داخلی و خارجی را از اهداف دریافت شناسه تولید عنوان کرد و افزود: کسانی که تا پایان مهلت مذکور اقدام به ثبت نام در سامانه سماک نکنند از صادرات محصول آن‌ها به بازار‌های داخلی و خارجی از طریق سامانه‌های مرتبط جلوگیری خواهد شد.

کیومرث اکبری گفت: تولیدکنندگان محصولات کشاورزی برای ثبت نام می‌توانند به نمایندگان سازمان نظام مهندسی کشاورزی مراجعه و یا راهنمایی‌های لازم را از مراکز جهاد کشاورزی دریافت کنند.

وی افزود: مهلت ثبت نام در سامانه و ثبت قرارداد بهره بردار و مسئول فنی مرتبط برای محصولات باغی تا ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ و برای محصولات جالیزی تا قبل از زمان کشت آن‌ها است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.