شناسایی تعداد ۱۷۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در کرمانشاه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۷۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی و به آن‌ها اخطار داده شده است.

علی چاله چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : از ابتدای امسال تاکنون تعداد ۱۷۶ مورد تغییر کاربری غیرمجاز در کرمانشاه شناسایی و به آن‌ها اخطار داده شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: برای ۴۱ مورد از تصرف‌های غیرمجاز احکام قطعی منجر به قلع و قمع صادر شده است.

وی از آزادسازی حدود ۱۰ هکتار از عرصه‌های کشاورزی خبر داد و گفت: جهاد کشاورزی متولی تامین امنیت غذایی مردم است که در قانون حفظ کاربری اراضی بر آن تاکید و جهاد کشاورزی مجری آن است.

رئیس سازمان حهادکشاورزی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: بیشترین تغییر کاربری‌های غیرمجاز مربوط به شهرستان کرمانشاه است.

چاله چاله گفت: بر اساس قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری به منظور حفظ تغییرکاربری اراضی باغ‌ها و تداوم بهره وری اراضی کشاورزی، از تاریخ تصویب این قانون در سال ۷۴ هرگونه تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در خارج از محدوده شهر و شهرک‌ها جز در موارد ضروری ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

وی تصریح کرد: هر گونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی ممنوع است و با تغییر کاربری‌های غیرمجاز با همکاری دستگاه قضا با قدرت و جدیت برخورد خواهیم کرد.

این مسئول گفت: شهروندان می‌توانند از طریق تلفن گویای ۱۳۱ و تماس با مدیریت‌های جهادکشاورزی شهرستان‌ها گزارشات تغییرکاربری را به امور اراضی اطلاع دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.