معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل از پیشرفت بیش از ۸۷ درصدی عملیات اجرایی سد و شبکه عنبران خبر داد.

جبرائیل رمضانی گفت: عملیات اجرائی سد عنبران از سال ۱۳۹۱ شروع شده و پیشرفت فیزیکی آن به ۸۷ درصد رسیده است.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل در بازدید از سد و شبکه عنبران با بیان اینکه تا پایان سال ۱۴۰۰ مبلغ ۸۲ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شده افزود: در سال جاری ۱۰۳ میلیارد تومان اعتبار برای این پروزه مصوب شده که تا کنون مبلغ ۷۰ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

رمضانی با اشاره به شتاب اجرای پروژه در یکسال گذشته گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۱ میزان پیشرفت فیزیکی بدنه سد از ۴۱ درصد به ۹۵ درصد رسیده است.

او با عنوان اینکه عملیات احداث این سد به مراحل پایانی خود رسیده و آماده پیش آبگیری است افزود: تاکنون ۸۹۰ میلیارد ریال برای اجرای سد عنبران هزینه شده که ۲۹۰ میلیارد ریال آن سال گذشته اختصاص داده شده و برای اتمام آن ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه‌ای اردبیل ادامه داد: این سد دارای مخزن ۱ میلیون متر مکعبی بوده و برای اجرای آن ۱۹ هکتار از اراضی منطقه تملک شده است.

رمضانی بیان کرد: کنترل سیلاب، تغذیه چاه‌ها و چشمه‌های پایین دست و تامین حقابه کشاوری و گردشگری از اهداف اجرای این طرح است.

او تصریح کرد: هدف از احداث این سد تامین آب کشاورزی، تغذیه چاه‌ها و قنوات پایین دست، گردشگری و توسعه صنایع روستایی در بالادست شهر مرزی عنبران در حال احداث است که با تکمیل و بهره برداری از این طرح ۷۰۰ هکتار اراضی عنبران زیر پوشش آبی می‌رود.

بر اساس این گزارش حجم کل مخزن یک میلیون متر مکعب، طول تاج ۳۹۹ متر، عرض تاج هشت متر، ارتفاع از پی ۲۱متر، ارتفاع از بستر رودخانه ۱۸ متر، حجم بدنه سد ۴۱۵ هزار متر مکعب و نوع سد هم خاکی با هسته رسی است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.