۸۷ درصد ظرفیت سد‌های اصفهان خالی از آب

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان گفت: میزان پُرشدگی سد‌های استان ۱۳ درصد است.

احسن‌الله امینی مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که ذخیره سد‌های استان ۱۵۶ میلیون مترمکعب و میزان پُرشدگی آن‌ها ۱۳ درصد است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که میزان پُرشدگی سد‌های استان نسبت به میانگین بلندمدت ۷۴درصد کاهش یافته است.

او درباره وضع ذخیره سد زاینده‌رود گفت: ذخیره سد مخزنی زاینده‌رود با ظرفیت نُرمال یک میلیارد و ۲۳۹ میلیون مترمکعب، اول اسفند به ۱۳۲ میلیون مترمکعب یعنی معادل حدود ۱۰ درصد از کل آن رسید که ۱۰ درصد کمتر از پارسال و ۷۹ درصد کمتر از میانگین بلندمدت (۵۰ سال) است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان، ذخیره سد گلپایگان را نیز ۹.۴۰ میلیون مترمکعب اعلام و اضافه کرد: ذخیره آب این سد نسبت به پارسال، ۵۲ درصد افزایش، اما در مقایسه با بلندمدت ۳۷ درصد کاهش یافته است.

امینی افزود: ذخیره سد قره‌آقاچ سمیرم به ۱۹.۵ میلیون مترمکعب و ذخیره سد حنای این شهرستان به ۹.۹۸ میلیون مترمکعب رسیده که نسبت به سال گذشته ۲۲ و در مقایسه با بلندمدت ۴۲ درصد کاهش دارد.

او ادامه داد: سد خمیران تیران و کرون حدود ۲.۴۹ میلیون مترمکعب آب دارد که نسبت به پارسال ۱۴ و نسبت به بلندمدت ۲۴ درصد کمتر است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای اصفهان ذخیره سد باغکل خوانسار را هم ۱.۶۸ میلیون مترمکعب اعلام و بیان کرد: این میزان آب، ۲۶ درصد از سال قبل و ۲۴ درصد از بلندمدت کمتر است.

امینی گفت: سد کمانه نیز ۳.۳۱ میلیون مترمکعب آب دارد که ۳۱ نسبت به پارسال و ۷ درصد نسبت به بلندمدت بیشتر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار