مقامات تانزانیا از مشاهده ۸۵۰ مورد ابتلا به سرخک و مرگ ۱۲ کودک خبر دادند.

مقامات در تانزانیا از مشاهده ۸۵۰ مورد ابتلا به سرخک و مرگ ۱۲ کودک خبر دادند. این بیماری با علائمی، چون سرماخوردگی آغاز می‌شود که پس از آن ضایعات پوستی ایجاد می‌شود. این بیماری در غرب تانزانیا شیوع پیدا کرده است. در این رابطه با خبرنگارمان گفتگو می‌کنیم.

براساس گزارش سی جی تی ان، در گذشته تمرکز بر روی مقابله با کرونا بود و توجهی به سرخک نمی‌شد. ما شاهد کاهش توجهات درمانی به موارد ابتلا به سرخک بودیم. این موضوع مشکل ساز شده است. قبل از شیوع کرونا در تانزانیا کودکان در برابر سرخک واکسینه می‌شدند.

دولت هم اکنون شروع به واکسیناسیون در هفت منطقه تانزانیا کرده است.

دولت سطح هشدار را درباره شیوع سرخک افزایش داده است. کارکنان بهداشتی در حال واکسیناسیون هستند. آن‌ها همچنین تلاش می‌کنند به مردم آموزش و آگاهی‌های لازم را بدهند. ۸۵۰ نفر از کودکان بین ماه‌های دسامبر سال گذشته تا فوریه امسال به سرخک مبتلا شده اند. دولت تانزانیا تلاش می‌کند آگاهی‌های مردم را درباره سرخک افزایش دهد.

پیش از این نیز منابع خبری از بروز یک بیماری خطرناک و مرموز در تانزانیا که منجر به خونریزی می‌شود، خبر دادند.  علائم این بیماری شامل تب، سردرد، خستگی و خونریزی بینی است. تاکنون آزمایش این بیماران از منطقه برای ویروس‌های خونریزی دهنده شناخته شده از جمله ابولا و ماربورگ و همچنین کووید-۱۹ منفی بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار