رئیس فرودگاه شهدای گناباد گفت: پس از ارزیابی و بررسی باند و سایر امکانات جانبی فرودگاه تازه‌تاسیس گناباد، وضعیت این فرودگاه برای افتتاح و فرود هواپیما نرمال اعلام شد.

مهدی توکلی رئیس فرودگاه شهدای گناباد با بیان اینکه پس از اعلام نرمال وضعیت فرودگاه آماده هستیم تا به ‌زودی فاز یک پروژه فرودگاه این شهرستان به بهره‌برداری برسد، گفت: فاز یک شامل سطوح پروازی، تجهیزات زیرساختی، ساختمان جنبی ترمینال، طرح‌های مخابراتی، ناوبری است.

او افزود: اگرچه زمانی برای افتتاح و بهره‌برداری فرودگاه شهدای گناباد از سوی سازمان فرودگاه‌های کشور تعیین نشده اما قطعا طی چند روز آینده، این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

رئیس فرودگاه گناباد در پاسخ به این سوال که پروازها در چه مسیری خواهد بود، ادامه داد: پروازها بستگی به ایرلاین‌ها دارد که چه مسیری را بتوانند برای ما تعیین ناوگان کنند. فکر می‌کنیم با مسیر تهران گناباد شروع کنیم و به‌ تدریج بر اساس نیاز تعداد پروازها افزایش یابد.

توکلی بیان کرد: افزایش تعداد پروازها بستگی به استقبال مردمی و تامین ناوگان دارد. بهره‌برداران این فرودگاه در شعاع ۱۵۰ کیلومتری گناباد ساکن ۱۱ شهرستان جنوبی خراسان رضوی و شمالی خراسان جنوبی هستند که جمعیتی بالغ بر یک‌ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر را پوشش خواهد داد.

او ظرفیت فرودگاه گناباد را ۹۰ نفر در ساعت اعلام نمود و تصریح کرد: طی یکی و ۲ سال اول تعداد پروازهای کمتری خواهیم داشت ولی به‌ مرور و بر اساس تقاضا تعداد پروازها افزایش می‌یابد.

رئیس فرودگاه شهدای گناباد تاکید کرد: فرودگاه شهدای گناباد سومین فرودگاه در مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در خراسان رضوی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.