ظرفیت‌های بالای یزد برای خودکفایی در زمینه تولید بذر

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: ما باید در زمینه تولید بذر خودکفا شویم تا نیازی به واردات بذر نداشته باشیم.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد در رزمایش دامپزشکی استان با بیان اینکه امنیت غذایی یکی از مهمترین مسائل روز کشور ماست، گفت: امروزه با وجود تمامی ظرفیت‌ها و توان و قدرتی که در نظام جمهوری اسلامی ایران وجود دارد، می‌توانیم در حوزه‌های مختلف خودکفا باشیم که یکی از مهمترین حوزه‌ها بخش کشاورزی و دامپروری است. 

او افزود: در این حوزه به اندازه‌ای ظرفیت و توانمندی وجود دارد که نه تنها نیاز کشور بلکه نیاز کشور‌های دیگر را نیز تامین کنیم، البته دشمن نیز تمامی تلاش خود را به کار گرفته تا نگذارد این اتفاق رقم بخورد.

معاون استاندار یزد ادامه داد: امروزه بحث بیوتروریسم و تولید و توزیع بذر‌های تراریخته در حوزه جهاد کشاورزی جدی است که در همین راستا یکی از حوزه‌هایی که در سند تحولی یزدنوین در حوزه کشاورزی در نظر گرفته شده، تولید بذر‌های مورد نیاز و خودکفایی است.

او با اشاره به جایگاه دوم یزد در زمینه کشت‌های گلخانه‌ای ابراز داشت: ما باید در زمینه تولید بذر خودکفا شویم تا نیازی به واردات بذر نداشته باشیم.

عزیزی با تاکید بر این نکته که دشمن قطعا در حوزه دام برنامه ریزی کرده است، خاطرنشان ساخت: این موضوع به صورت دقیق و علمی به اثبات رسیده که البته هوشیاری و تلاش شبانه روزی دامپزشکی مانع از ایجاد مشکل در سطح استان شده و پیش بینی‌های لازم صورت گرفته که جای بسی تشکر و قدردانی دارد.

معاون استاندار برگزاری رزمایش جهادی دامپزشکی را اتفاقی مهم در عرصه حفظ و حراست از جمعیت دامی استان برشمرد و گفت: این رزمایش یکی از اقدامات بسیار خوب در عرصه امنیت غذایی است چرا که مدیریت و فعالیت‌های جهادی تنها عاملی است که می‌تواند کشور را به سمت استقلال و پیشرفت هدایت کند.

او بسیج را کمک کار نظام در همه عرصه‌ها دانست و اظهار داشت: بسیجیان همواره سخت‌ترین کار‌ها را انجام داده اند و قطعا با فعالیت‌های جهادی می‌توانیم در حوزه امنیت غذایی و سلامت جامعه بیش از پیش حرکت کرده و توطئه‌ها و برنامه‌های مختلفی که دشمن در این حوزه دارد را به صورت کامل رفع کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.