پذیرش ۵۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه صنعتی سهند

۵۰ دانشجوی خارجی امسال در دانشگاه صنعتی سهند تبریز پذیرش شده اند.

مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی سهند با بیان اینکه این دانشجویان از سه کشور عراق، سوریه و افغانستان در دو ترم مهر و بهمن امسال در این دانشگاه مشغول تحصیل شده اند گفت: دانشجویان عراقی بیشترین تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه را تشکیل می‌دهند.

دکتر رضا فلاحت افزود: مجوز جذب دانشجوی بین المللی در تابستان امسال از طریق وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به این دانشگاه اعطا شده است.

او اضافه کرد: برنامه و هدف دانشگاه افزایش تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه به ۳۰۰ تا ۴۰۰ نفر در سال آینده و افزایش کشور‌های هدف به ۱۰ کشور است که در این زمینه با موسسات جذب دانشجویان بین المللی متعدد و رایزنان علمی جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های منطقه ارتباطات لازم برقرار شده است.

او اجرای طرح‌های مشترک پژوهشی با محققان خارجی را از دیگر فعالیت‌های مدیریت همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی سهند عنوان و خاطرنشان کرد: در این خصوص فعالیت‌های تحقیقاتی مشترک با دانشگاه‌هایی از کشور‌های چین، ترکیه و روسیه آغاز شده است.

مدیر همکاری‌های علمی بین المللی دانشگاه صنعتی سهند افزود: موضوع انتقال دانش و تکنولوژی به صنایع استان و به روز رسانی واحد‌های صنعتی با همکاری صنایع و مراکز تحقیقاتی بین المللی برنامه دیگر دانشگاه صنعتی سهند است که می‌تواند منجر به تولید محصولات با کیفیت‌تر در کشورمان شود.

هم اکنون حدود ۵ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در دانشگاه صنعتی سهند تحصیل می‌کنند.

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.