رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران گفت: تغییر مسیر‌های ناگهانی یکی از علل شایع بروز تصادفات در بین موتورسواران در داخل تونل‌ها است.

سرهنگ علی اصغر شریفی رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: اصلی  ترین علل تصادفات در  تونل ها به خود قشر  موتورسواران بازمی گردد که از  خطوط  اضطرار  استفاده می کنند .

رییس مرکز اطلاع رسانی  پلیس راهور تهران بزرگ کرد : تغییر  مسیرهای  ناگهانی  نیز  یکی  دیگر  از  علل شایع بروز  تصادفات در  بین موتورسواران در  داخل  تونل ها است .

وی  گفت : هرگونه تغییر  مسیر  در داخل  تونل ها اکیدا ممنوع است چرا که خطوط  در  داخل  تونل ها کاملا ممتد است و می بایست وسایل نقلیه داخل این خطوط  حرکت کنند .

وی افزود : این تخلفات توسط  پلیس اعمال قانون می شود ولی چرایی و عدم تاثیرآن به موضوع جریمه ای  که برای  ورود به خطوط  اضطرار که ۸۱۶۰۰ تومان می باشد بازمی گردد که بسیار  ناچیز  است و اصلا جریمه بازدارنده ای نیست .

سرهنگ شریفی گفت : رعایت سرعت مجاز  یکی  از  موضوعات مهم است که می بایست رانندگان خودروها به این نکته توجه کنند چراکه سرعت داخل تونل ها زیر 70 کیلومتر  است و بیش  از آن توسط  دوربین ها اعمال قانون می شود.

رییس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بیان کرد : ورود کامیون ها به داخل تونل ها ممنوع است، حجم و ابعاد تونل ها برای  ورود کامیون و اتوبوس نیست و طراحی  نشده است.

وی اضافه کرد: تونل ها بدلیل اینکه شریانهای  اصلی و کریدورهای شرقی_  غربی  و شمالی_  جنوبی  شهر  می باشند و اگر  یک درصد برای کامیون و اتوبوس حادثه ای  ، نقص  فنی  و یا خرابی  روی  دهد و یا تصادف  نمایند در  واقع جریان ترافیک را مختل  می  کنند و برای  سایر  وسایل نقلیه به خاطر طول  و عرض  و ابعاد آنها بسیار  خطرناک است .

برچسب ها: تصادف رانندگی ، تونل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
چاووش
۱۹:۳۲ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
علت اصلی تصادفات موتورسیکلتها این است،،، وقتی واردتونل میشوند مقداری زیاد گاز حاصل از اگزوز ماشینها درداخل تونلها جریان دارد که بکندی خارج میشود وراکب موتور بمحض ورود وبعضا نداشتنن کاسکت دودمونواکسیدکربن یاهر چیزدیگری وارد دهان وریه شان میشود که مبتلا بسرگیجه شده وداخل تونل منحرف واژگون میشوند، اینجانب درسال حدودا 88الی 90 که احمدی نژاد تونل توحیدتهران را دیمی افتتاح نموده بودندکه بعدا منجربه حوادث موتوری گردید تشخیص دادم پس ازاینکه هواکشها نصب شد آمارتصادفات موتوری هم کاهش یافت، البته التماس تفکروتعقل ازمسیولین نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
کامیون و اتوبوس از تونل رد نشه پس از کجا رد بشه پرواز کنه؟
عجب حرفی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۱ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
علل اصلی همه تصادفات گرونی تورم قیمت سرسام آور گوشت قرمز ه مردم نمیتونن بخرند چشم هاشون ضعیف شده مردم نمیبینن وتصادف میشه فهمیدین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
پلیس اگه راست میگه و دنبال سلامت رانندگی هست بره ماشین هایی که چراغ زنون و ال ای دی های با ولتاژ بالا دارن جریمه کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
ماشینی که تو تونل چراغ روشن نمیکنه باید جریمه بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۵ ۰۳ اسفند ۱۴۰۱
روشنایی تونل هم باید استاندارد باشه.
آخرین اخبار