مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به آغاز مبارزه با آفات در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر استان گفت : کشاورزان این مناطق نسبت به پایش و مبارزه با علف‌های هرز و آفات در مزارع گندم و جو اقدام کنند.

کیومرث اکبری مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : برنامه ریزی لازم برای مبارزه با علف‌های هرز و آفات تا سطح ۴۰۰ هزار هکتار از مزارع گندم و جو استان صورت گرفته است..

مدیرحفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه به علت بارش‌های دیرهنگام پاییزه، وقوع بارش و سرمای هوا کنترل علف‌های هرز در مناطق گرمسیر و نیمه گرمسیر دیر آغاز شد افزود: هم اکنون با مناسب شدن شرایط آب و هوایی و رسیدن به مرحله رشد مناسب امکان مبارزه با علف‌های هرز در مزارع گندم و جو فراهم شده است.

وی از کشاورزان خواست با رعایت نکات فنی همچون توجه به مرحله رشدی محصول، مرحله رشد علف‌های هرز و استفاده از سموم مناسب مطابق با توصیه کارشناسان گیاه پزشکی اقدام به سمپاشی کنند.

اکبری با اشاره به اینکه تاکنون در سطح ۶ هزار و ۲۱۵ هکتار از مزراع گندم آبی و دیم و جو مبارزه شیمیایی صورت گرفته است گفت: مبارزه با علف‌های هرز به ترتیب در مناطق گرمسیر، معتدل و سردسیر که از اواخر بهمن ماه آغاز شده است تا بهار سال آینده ادامه خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.