مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، از اقدامات ویژه این سازمان برای روز‌های پایانی سال خبر داد.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، از اقدامات ویژه این سازمان برای روز‌های پایانی سال خبر داد و گفت: این سازمان در حال اجرای مضاعف و فشرده تمام اقداماتی است که در طول سال برای ساماندهی و نظم مشاغل انجام می‌دهد.

امیرهاشمی افزود: معمولا تعداد دست‌فروش‌ها و وانت‌های سیار فروش میوه و دیگر محصولات در ایام پایانی سال به دلیل تقاضای خرید مردم برای برخی از اقلام مثل وسایل هفت‌سین در سطح شهر، زیاد می‌شود که موجب ترافیک خودرویی، سد معبر، ترافیک انسانی و بی‌نظمی اجتماعی خواهد شد.

او ادامه داد: به همین دلیل با توان مضاعف و لغو مرخصی‌های کارکنان این سازمان در اسفندماه، به صورت ویژه در حال ساماندهی این افراد و خودرو‌های سیار هستیم.

هاشمی، با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ویژه برای عرضه صحیح کالا‌های نوروزی و وسایل هفت‌سین، به‌گونه‌ای که تولید بی‌نظمی و ترافیک نکند، بیان کرد: فروشندگان این نوع محصولات می‌توانند با مراجعه به این سازمان، ثبت‌نام کرده و مکان پیشنهادی خود را برای فروش به ما معرفی نمایند، تا مورد بازدید کارشناس سازمان قرار گیرد و در صورت تایید، یک مجوز اولیه به مدت یک‌ماه دریافت کنند.

او، با بیان اینکه حضور فروشندگان وسایل هفت‌سین و دیگر محصولات سال نو در سطح شهر، طراوت و سرزندگی و پویایی به همراه دارد و آمدن بهار را خبر می‌دهد، تصریح کرد: متقاضیان فروش این کالا‌ها می‌توانند برای اخذ مجوز از شهرداری، به آدرس؛ بلوار شهدای خانوک، کوچه ۱۴، مراجعه و مجوز لازم را اخذ کنند.

مدیرعامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، همچنین به فعالیت ویژه این سازمان در حوزه جمع‌آوری متکدیان و کودکان کار، اشاره کرد و ادامه داد: از آنجا که شهرداری، تنها یکی از متولیان این مساله است و دیگر نهاد‌ها و ارگان‌ها نیز، در ساماندهی این افراد مسئولیت دارند، حل کامل این مساله، نیازمند همکاری جمعی و انجام وظیفه به شکل هماهنگ است.
او با بیان اینکه، متکدیان عمدتا از اتباع بیگانه و یا معتاد بوده و افراد ثابتی هستند، بیان داشت: نگهداری از این افراد، بعد از جمع‌آوری از سطح شهر، یک مساله مهم است که باید با نگاه ریشه‌ای به حل آن پرداخت.

هاشمی ادامه داد: همکاران ما در فصل‌های پاییز و زمستان، به جمع‌آوری افراد متکدی و هدایت آن‌ها به گرمخانه‌ها، در صورت تمایل خودشان، اقدام می‌کند و در حال حاضر هم که در ماه پایانی سال قرار داریم، به دلیل حضور گردشگران، به با حداکثر توان در این خصوص فعالیت می‌کنیم.

او، همچنین به بازارچه‌های تنظیم بازار محلی نیز اشاره کرد و گفت: در صورت تعیین تکلیف نهایی، آمادگی داریم برای برپایی این بازارچه‌ها، به شرکت تعاون روستایی کمک کنیم.

مدیر عامل سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان، همچنین اظهار داشت: وانت‌های سیار فروش میوه نیز، با توجه به تقاضایی که ارایه می‌کنند و بعد از بررسی موردی در سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری کرمان و اخذ مجوز از این سازمان، می‌توانند در طول سال هم در مکان‌هایی که این سازمان مشخص می‌کند، فعالیت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار