سیل کمک‌های مالی و تسلیحات به اوکراین همزمان با سالگرد جنگ این کشور

کشور‌های غربی به سرکردگی آمریکا در حال ارسال موج گسترده‌ای از تسلیحات و کمک‌های مالی به اوکراین هستند.

همزمان با سالگرد جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، کشور‌های غربی به دنبال افزایش کمک‌های خود به کی یف هستند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، جنت یلن، وزیر خزانه داری آمریکا در حاشیه نشست وزرای دارایی و روسای بانک مرکزی کشور‌های عضو گروه ۲۰ در هند، خواستار افزایش کمک‌های مالی به اوکراین برای مقابله با تهاجم روسیه شد. این درخواست در حالی مطرح می‌شود که واشنگتن در نظر دارد یک بسته کمک اقتصادی جدید به ارزش ۱۰ میلیارد دلار را به این کشور جنگ زده اختصاص دهد.

یلن در کنفرانس خبری در جمع خبرنگاران گفت: بسیار حائز اهمیت است که صندوق بین المللی پول اقداماتی فوری برای اعطای کمک‌های مالی کامل به اوکراین انجام دهد. همانگونه که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر گفته است ما در کنار اوکراین تا هر زمانی که نیاز باشد در طول این نبرد ایستاده ایم.

وزیر خزانه داری آمریکا مجموع کمک‌های اقتصادی، نظامی، و بشردوستانه واشنگتن به کی یف تا این لحظه را بالغ بر ۴۶ میلیارد دلار اعلام و تاکید کرد ما بسته کمک‌های جدیدی به ارزش ۱۰ میلیارد دلار آماده کرده ایم که به زودی به این کشور اختصاص می‌دهیم.

در سوی دیگر، نخست وزیر جمهوری چک از ارسال ۸۹ تانک و صد‌ها ماشین سنگین نظامی به اوکراین طی یک سال گذشته خبر داد. این کمک‌ها شامل ۲۲۶ خودروی جنگی و زرهی پیاده نظام، ۳۸ توپ هویتزر، ۳۳ موشک انداز چندگانه، ۶ سامانه پدافند هوایی و چهار بالگرد بوده است. وی از ادامه کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین همزمان با سالگرد جنگ این کشور خبر داد.

فنلاند نیز امروز وعده داد ۳ تانک لئوپارد ۲ ساخت آلمان را به اوکراین ارسال کند. این اقدام هلسینکی در حالی انجام می‌شود که این کشور هنوز به عضویت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در نیامده است. با این حال، فنلاند و سوئد در نظر دارند کمک‌های تسلیحاتی خود را با هماهنگی آمریکا به کی یف ارسال کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۵:۱۰ ۱۱ اسفند ۱۴۰۱
من موندم اگه روسیه تحملش تموم بشه و عین آمریکا بمب اتمی بزنه اوکراین رو نابود کنه اینا می‌خوان چیکار کنن
نکنه میخوان اتم بدن اوکراین ؟؟؟؟؟
آخرین اخبار