واشنگتن: تنش‌ها با روسیه و چین «جنگ سرد جدید» نیست

آمریکا با بیان این‌که تنش واشنگتن با مسکو و پکن «جنگ سرد جدید» نیست، به چین هشدار داد که از هرگونه کمک به روسیه در جنگ اوکراین خودداری کند.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا با ادعای این‌که ایالات متحده اطلاعاتی درباره کمک چین به روسیه در درگیری با اوکراین را در اختیار دارد و در حال بررسی این اطلاعات است، هشدار داد که پکن باید از کمک به مسکو در این باره خودداری کند.

وزیر خارجه آمریکا همچنین گفت که رابطه آمریکا با روسیه در شرایط فعلی «جنگ سرد جدید» نیست. بلینکن همچنین مدعی شد که رابطه آمریکا با چین نیز نباید علی‌رغم رقابتی که با یکدیگر دارند جنگ سرد دانسته شود.

وزیر خارجه آمریکا درباره مذاکرات کی‌یف و مسکو درباره آتش بس نیز مدعی شده است که اوکراین باید خود مفاد توافق احتمالی را تعیین کند و وظیفه واشنگتن تنها تقویت موضع مذاکراتی کی‌یف است.

پیش از این نیز «جنت یلن» وزیر خزانه‌داری آمریکا امروز اعلام کرد: «واشنگتن گفت‌وگو‌ها با پکن درباره مسائل اقتصادی را در زمان مناسب از سرخواهد گرفت. با این حال، ما به طرف چینی درباره نقض تحریم‌های آمریکا علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین هشدار می‌دهیم.»

از طرفی «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر خارجه آمریکا در امور سیاسی امروز (پنجشنبه) فاش کرد واشنگتن در نظر دارد فردا و همزمان با سالگرد تهاجم روسیه به اوکراین جزئیات بسته تحریمی جدید علیه مسکو را اعلام کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Czechia
ناشناس
۱۱:۰۸ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
راست میگه جنگ گرم جدیده
آخرین اخبار